Full Width CSS

Anwar Popular Di Indonesia


Bapa saya baru pulang dari Indonesia tempoh hari. Mengikut ceritanya, di sana banyak betol orang-orang Indonesia yg SAYANG BANGAT dgn Anwar Ibrahim.

Pergilah ke mana sahaja, jika anda jawab daripada Malaysia. Pasti soalan tentang Anwar Ibrahim akan ditanya kpd anda. Perkara beginilah yang terjadi kepada bapa saya semasa berada di sana. 6 daripada 10 orang pasti akan bertanyakan hal Anwar Ibrahim.

Manakan tidak, ada sebuah stesen televisyen di sana memaparkan dokumentari mengenai Anwar Ibrahim. Dokumentari tersebut hanya memperlihatkan sudut kerohanian dan agama Anwar Ibrahim. Jika ditayang sekali takpa, ini berulang kali. Dah macam Astro pun ada.

Kemudian dimasukkan beberapa video demontrasi yg aman dan bertukar menjadi ganas apabila Polis mula bertindak balas kepada kumpulan pendemo. Kenapa perlu edit-edit part tersebut? Mengapa tak tunjukkan keadaan demontrasi yg aman membawa kepada tindakbalas Polis?

Di hujung dokumentari tersebut, Anwar akan dilihat sebagai MANGSA kepada kezaliman Polis serta mangsa kekejaman kerajaan BN daripada zaman Tun Mahathir sehinggalah Najib Tun Razak.

Ohhh mungkin ini puncanya Anwar Ibrahim selalu ke Indonesia sbb nak jaja cerita buruk kerajaan BN dan menjaja cerita sedih mengenai diri dan keluarganya yg telah dizalimi oleh kerajaan.

Malang sungguh Anwar Ibrahim dan keluarga telah di'fitnah' dgn bermacam-macam cerita oleh kerajaan BN. Saya berharap, pihak kerajaan Indonesia sedia menawarkan kerakyatan kpd Anwar dan keluarganya agar suasana politik di Malaysia kembali aman spt sebelum ini. Mungkin di Indonesia, perjalanan Anwar utk menaiki podium Presiden tidak sesukar yg dihadapinya di Malaysia.

meh layan video ni.. ada syok sikit


P/s: Di Indonesia, hari-hari boleh buat demontrasi dan rusuhan. Di Malaysia tak boleh buat psl semua orang nak cari duit utk sara hidup.

Post a Comment

3 Comments

  1. he he he he ANWAR CARI PEMBANTU RUMAH LAH KAT INDON

    ReplyDelete
  2. Salam Tuan,

    Mana tuan tahu Anwar ke Indonesia cari popular. Entah-entah dia pergi cari bibik baru ker haha

    ReplyDelete
  3. Sampaikan SALAM MAUT saya kpd ANUWAR ALJUBURI.

    - Perantau London-

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..