Full Width CSS

Macam² Cerita


Saya merasakan skg ni rakyat Malaysia terutamanya di Kuala Lumpur telah byk dimomokkan oleh berita² serta khabar² palsu melalui sms, facebook, bbm, emel dan lain² media.

Banyaklah timbul kisah larangan memakai baju kuning & merah pergi kerja pada bermula hari Khamis sehingga Ahad. Larangan baju kuning hanyalah yg tertera perkataan BERSIH sahaja. Selain daripada tu tiada kesalahan pun. Cuma jika boleh dielakkan memakai baju warna tersebut adalah lebih baik.

Pihak Polis giat menjalankan roadblock di serata tempat bertujuan utk mengekang kemasukan org ramai ke bandar utk demontrasi BERSIH ni. Bukan Polis buat tu suka². Mmg menyusahkan rakyat sebenarnya tetapi Polis sudah lama memberi amaran kpd pihak penganjur utk batalkan jika tidak ia akan menyusahkan ramai pihak.

* Tak pasal² skg ni Polis dah keluarkan arahan kpd 91 org yg berpengaruh utk berada di kawasan yg telah dinyatakan.
* Tak pasal² juga perjalanan bas telah ditukarkan dari Puduraya ke Stesen Jln Duta dan Stesen Terminal Bas Bersepadu.
* Tak pasal² juga peniaga, pemandu teksi, pelancong asing terpaksa duduk terperap dlm bilik hotel utk 'menonton' aksi peserta BERSIH di kaca televisyen.
* Tak pasal², ada majlis pertunangan yg berlangsung di sekitar kL terpaksa ditangguhkan. Ada juga org yg tidak dpt menghadiri majlis kahwin pd hari tersebut dek bimbangkan keselamatan diri dan keluarga.

Jadi semuanya siapa yg salah?
POLIS ker?
UMNO ker?
Sam Ketot ker?
atau salah ibu mengandung?

P/s : teringat dialog Anakku Sazali lebih kurang begini.. "..bapak yg bersalah kerana membesarkan Sazali secara membabi buta.."

Post a Comment

5 Comments

  1. BETUL TU MEMANG BAPAK YANG BERSALAH SEPATUTNYA DARI MULA LAGI BAPAK ISA KAN MEREKA2 NI SEMUA BARU AMAN SEKARANG DAH BESAR DAN RAMAI TAPI MUNGKIN BELUM TERLAMBAT LAGI!

    ReplyDelete
  2. PAS MELUTUT DAN TERSUNGKUR DICELAH KANGKANG KAFIR HARBI AMBIGA....

    ReplyDelete
  3. malu gua sbg ISLAM kalau ISLAM sendiri bersekongkol dgn kafir..

    ReplyDelete
  4. Malu dan sedih yang teramat bila mengenangkan Orang Melayu Islam sanggup bersekongkol dengan Zionis. Kafir untuk menjadi PENGHIANAT pada agama,bangsa dan negara.

    Sama2 kita berdoa moga ALLAH akan melindungi kita semua dari perbuatn yang keji ini.Dulu bila tok nenek kata nak KIAMAT Dajal akan keluar , saya selalu terfikir keluar dari mana RUPA2 NYA DAJAL itu bertopengkan MANUSIA.Besok yang jadi lembu2 ni semuanya bangsa kita orang2 India dan China bertepuk ....Mereka kata tak masuk campur....duduk TIAM dekat rumah. Tugas AMBIGA dan bangsa ini hanya untuk ADU DOMBA.

    ReplyDelete
  5. Dorg kan sayang sgt dgn Ambiga, sok dorg mati si Ambiga yg nak bacakan talkin..

    Bagero punya Melayu !

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..