Full Width CSS

Strategi Jahat

Perhimpunan BERSHIT kini telah bertukar venue iaitu ke stadium dan akan diadakan dalam suasana tertutup.

Tetapi sehingga ke hari ini, penganjur masih lagi tidak membuat sebarang permohonan PERMIT utk penganjuran perhimpunan tersebut, mengapa??

Polis telah meminta penganjur utk memohon permit walaupun tempoh sebenar utk memohon permit adalah 2 minggu sebelum event.

Atas kapasiti si puak BERSHIT terdiri daripada golongan yg bangang dan tak reti berbahasa Melayu makanya Polis membenarkan permohonan permit pada saat ni menjelang 9 Julai 2011.


Pada apa yg saya lihat adalah, puak penganjur ni sengaja mencari pasal dgn pihak berkuasa iaitu Polis kerana jika Polis tidak membenarkan perhimpunan diadakan pada hari tersebut, maka penganjur akan berkata :

i) "..itu Agong sudah perkenan berhimpun di stadium, takpayah permitlah.."
* Tuanku Agong tak pernah mintak ditukarkan tempat perhimpunan, Agong suh batalkan dan tidak mengganggu ketenteraman awam.

ii) "..kita dah ikut arahan Polis berhimpun di stadium. mengapa perlu mohon permit pula, for sure takkan dpt permit jugak.."
* permohonan permit penting kerana Polis perlu mengkaji banyak faktor yg juga melibatkan banyak faktor lain. kalo tak da permit, mcm² perkara boleh terjadi.

Misal kata tiba² tgh berhimpun tu, pintu stadium terkunci dan tak leh nak keluar. Ada plak pihak yg menyimbah minyak petrol dlm stadium dan membakar semua org dlm stadium. Hah time tu barulah nak salahkan Polis tak buat keje dan bla bla bla.

Tak bestlah kalo puak² pembangkang kt M'sia ni mati terbakar. Takda pencabar utk BN haha.

Berbalik pada huraian di atas, pengakhirannya adalah rakyat yg bangang & bodoh serta tidak selidik apa yg berlaku pun percaya dan terus memaki hamun Polis kerana dianggap sengaja 'memainkan' dan tidak memberi permit pada BERSIH walaupun Tuanku Agong dh setuju kata pemimpin yg menipu mereka.


P/s: pegi mampos lah ko BERSHIT !

Post a Comment

0 Comments