Full Width CSS

Andai PDRM Boikot Bertugas

Polis DiRaja Malaysia (PDRM) asyik dikutuk, dihina dan dicaci oleh rakyat Malaysia sendiri. Bayangkan situasi di bawah ini terjadi di Malaysia jika tiada penguatkuasaan.



Ini video di negara China tak silap lah. Pasal saya pun tak paham. Cuma yg boleh saya simpulkan ialah si lelaki ni cuba menolong perempuan yg pengsan tu tetapi dalam masa yg sama mengambil kesempatan terhadap mangsa. CPR sepatotnya di mulut sahaja bukan di buah dada. Gila seks lah ni.

Apa yg saya ingin sampaikan, inilah situasi yg bakal berlaku jika kita mengambil sikap endah tak endah dgn keadaan sekeliling. Inilah juga situasi jika suatu hari nanti Polis boikot utk berkhidmat sehari.

Kenapa saya cakap begitu, kerana saya dah naik muak dengan rakyat Malaysia hari ni. Kutuk, hina, dicaci, dimaki Polis setiap masa. Sedikit pun tak hargai tugas Polis. Nak² lagi skg kontroversi dgn isu Polis Bukit Kepong vs Komunis dulu.


Janganlah sampai isu tersebut hendak dipolitikkan. Di Malaysia ni kalo boleh, kita sebagai rakyat tidak mahu menyentuh atau menyebut pelbagai isu sensitif kerana dikhuatiri akan menyakitkan hati dan perasaan orang lain ataupun bangsa lain.

Samalah juga dgn isu pejuang² negara yg terasa dihina oleh Mat Sabu. Pejuang yg masih hidup serta waris² pun turut terasa dgn kenyataan tersebut. Jadi sebelum membuat apa² kenyataan, kena lah beringat perasaan orang lain. Jangan asyik pikir 'selesa' bontot sendiri je.

So bagaimana jika Polis boikot utk bertugas?

Post a Comment

1 Comments

  1. ramai orang akan saling hisap menghisap tetek perempuan auwww

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..