Full Width CSS

PAS Takut Berhimpun

Saya percaya ramai antara para pembaca sekalian mengetahui akan satu program yg bakal diadakan iaitu Himpunan Sejuta Umat pada 22 Oktober 2011 di Stadium Shah Alam.

Pada hemat saya, program ini mungkin akan melibatkan penyertaan teramai umat Islam seluruh Lembah Klang dan sekitarnya terutamanya dari kalangan ahli² PAS. Tetapi apabila melihat gambar di bawah, maka persepsi saya terus berubah sama sekali.


Kenyataan Pesuruhjaya PAS S'gor nampaknya seakan-akan cuak dan berbelah bagi utk menyertai program Himpunan Sejuta Umat bertemakan Selamatkan Akidah Umat.

"diharapkan penganjur tidak terpengaruh dengan usaha pihak tertentu untuk menimbulkan ketengangan antara agama di Selangor kerana ia adalah agenda politik dan bertujuan menyerang kerajaan Pakatan Rakyat" - Dr Abd Rani Othman

Saya tak tau la pesuruhjaya ni ditauliah Doktor apa samada perubatan atau falsafah PHD. Tetapi apabila membaca kenyataan penakut beliau telah membuatkan dirinya dicap sebagai manusia tidak berpendirian.

Adakah beliau takut ancaman kpd parti PAS berbanding ancaman kpd Islam sendiri??

Adakah beliau takut dimarahi oleh geng² dalam Pakatan Selangor seperti yg pernah terjadi kepada Hassan Ali??

Ataupun beliau sendiri mempunyai kepentingan politik di dalam isu ini??

Begitu kecil skop pemikiran Pesuruhjaya PAS ni, sepatutnya beliau dengan mesra mengajak semua umat utk bersama² sertai program tersebut dan bangga kerana Selangor terpilih utk program tersebut.

Adakah beliau mengetahui isi intipati program tersebut? Atau adakah beliau sekadar mendengar cakap² org akan program ni yg dirasakan akan memberi ANCAMAN BESAR terhadap Pakatan Selangor?

Jika PAS boikot program ini, saya hanya mampu cakap...

PAS


Post a Comment

1 Comments

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..