Full Width CSS

Referee Malaysia vs Indonesia : Mati Ditembak



Jakarta - Wasit Tojo Minoru asal Jepang yang memimpin pertandingan Final Seagames 2011 antara Malaysia vs Indonesia tadi malam menemui ajalnya, tidak lama berselang setelah selesai memimpin pertandingan antara Malaysia vs Indonesia, Wasit Tojo Minoru tewas tertembak tepat di kepala oleh orang yg tidak dikenal, yang diduga seorang penembak jitu.

Beberapa saksi mengatakan bahwa kejadian itu begitu cepat terjadi tiba tiba saja terdengar suara tembakan dua kali berturut - turut yang diduga berasal dari salah satu kamar hotel yang tidak jauh dari Stadion Gelora Bung Karno, tempat di mana pertandingan Malaysia vs Indonesia diadakan semalam.

Sementara itu, saat ini kepolisian setempat sedang menyelidiki keterkaitannya di mana saat itu Wasit Tojo Minoru menganulir dua gol Indonesia yang dilakukan oleh Octo Maniani dan Titus Bonai ke gawang Malaysia yang tidak disahkan oleh wasit karena offside.

Sampai berita ini diturunkan, Pelaku penembakan belum diketahui dan dipastikan nggak bakalan diketahui, karena gw keburu bangun dari tidur gw, setelah semalam kecewa dengan hasil Malaysia vs Indonesia dan keputusan wasit.

Ternyata gw cuma mimpi ,,,hohohoho



Ulasan :

Pundek punye Indon.

Sampaikan gua plak tertipu sama.

Tapi sekali sekala layan joke bongok dari Indon ni pun bagus gak pasal kita tau penyokong Indonesia skg ni tgh STRESS disebabkan terlalu kecewa dgn kemenangan BERGAYA skuad Malaysia hahahaha.

Apa² pun SELAMAT BERJUANG kepada skuad Malaysia menentang Syria malam ini di Stadium Bukit Jalil.

MALAYSIA BOLEH



BN - Pilihan Orang Muda

Post a Comment

8 Comments

  1. haram jadah punyaaa indon

    ReplyDelete
  2. gue mau sinetron...hahaha

    ReplyDelete
  3. hasil pengeluaran getah & kelapa sawit malaysia pada hari ini sgt merosot, 2 hari berturut-turut. hasil tinjauan ke ladang2 didapati bahawa sebahagian besar buruh ladang dari indonesia mogok tak nak kerja kerana indonesia kalah main bola. tawaran gaji harian 5 kali ganda juga ditolak mentah2 oleh mereka. alasan yg diberi ialah maruah mereka telah diinjak2 oleh malaysia, telah 2 kali mereka ditelanjangkan oleh malaysia dalam 1 minggu.
    p/s: mulai esok mereka akan turun ke ladang semula kerana duit dlm poket dh habis, hantar indon.

    ReplyDelete
  4. funny jugak...tapi jgn bisa jadi gitu dong.

    ReplyDelete
  5. aku sarankan supaya FAM sediakan jaminan keselamatan yang maksimum kalau betandang ke Indonesia.. Indon nih dah berangan-rangan dah nak tembak referee, lepas nih siapa tahu peluru indon nih dihalakan pula ke player kita..

    Sekadar mengingat~

    ReplyDelete
  6. Malaysia Telek goreng

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..