Full Width CSS

Video Persendakan Armand PJU


Saya rasa sedikit kesal dgn video di atas ni. Bagi saya isu yg dibawakan oleh Armand PJU yg merujuk kepada sikap biadap Adam Adli, mahasiswa yg didakwa menurunkan bendera DS Najib Tun Razak.

Armand dan rakan² serius dlm mempertahankan maruah DS Najib dan UMNO. Saya puji sikap berani mereka walaupun tiada persediaan yg lebih teliti semasa merakamkan video tersebut.

Utk budak² dlm video di atas, saya beritahu satu perkara yg penting utk diingat.

Ia adalah soal kpd sikap seorang pelajar universiti yg angkuh dlm perjuangan AUKU. Tidak salah menjadi salah seorang pejuang kpd AUKU tetapi apabila mahasiswa bongkak seperti Adam Adli menurunkan bendera DS Najib, maka ia dianggap sbg mencabar kewibawaan Perdana Menteri selaku pemimpin nombor 1 negara.

Dan ia langsung tiada kene mengena dgn kalian yg di dalam video di atas. Ia juga bukanlah video lawak yg sengaja di upload di dalam Youtube.

Saya cadangkan pada Armand utk lempang budak² kat dlm video tu juga.


Post a Comment

3 Comments

  1. Aku nak simpan video 'lawak' derang nih. 2-3 thn nti aku nak bukak balik. Klu ada muka derang dlm senarai budak baru dlm company aku, tau la aku basuh dia nti.
    Atau.. klu aku nampak muka2 ni jadi cikgu kpd anak2 aku, siap la derang kt mesyuarat PIBG tu nti.

    ReplyDelete
  2. Aku antara mahasiswa yg tak sokong dengan tindakan adam adhli...dia boleh dianggap sebagai biadap dengan tindak tanduk dia...cuma bagi aku, tak perlu lah kita buat video yg meludah2 dan nak lempang2 di AA tuh...kalau AA buat benda bodoh, jangan kita pun nak tunjuk benda bodoh...aku pun rasa tercabar dengan apa yg AA buat..tapi negara kita kan ada undang2...

    kalau mana2 pemuda umno yg nak tunjuk kan rasa geram menyampah tak ingat kat AA ni, tak perlu lah smpai macam ni sekali...dah puas meludah, takbir pulak...jangan jdi bodoh dan tunjuk hodoh atas kebodohan orang lain...tak ada gunanya...makin keroh kan keadaan...kita melayu bukan gangster...

    ReplyDelete
  3. ko butthurt pehal der.. ini parody la, buka kamus cari maksud parody.. ko sokong la armand tu, gangster kg.. geng2v umno/bn xdak sense of humour lgsung.. bigot mcm haram jadah

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..