Full Width CSS

Bunuh Mahasewel Sekarang Atau Tidak?

Seorang mahasewel USM ditahan Polis berhubung ugutan bunuh yg mana dia akan meletupkan helikopter yg membawa Perdana Menteri Malaysia, Dato Seri Najib Tun Razak.

Gila tak gila budak-budak sekarang. Mesti ini org yg letupkan kt Mahkamah Jalan Duta aritu, tak tuduh pun. Teka je hehe.

Aduhai mahasewel semakin hari semakin bongok dah. Sehinggakan PM sendiri pun diugut bunuh. Adakah ini disebabkan isu AUKU ataupun family mereka tak terpilih utk dapatkan Bantuan Rakyat 1 M'sia (BR1M) RM500? Hehe..

Kebiadapan mahasewel hari ni sangat luar biasa. Yg menjadikan saya sebagai rakyat risau, ialah mereka ini seumpama mempunyai 1 lesen besar utk menimbulkan pelbagai provokasi terhadap pemimpin kerajaan. Adakah mereka ini telah dijamin oleh peguam berfahaman Pakatan bahawa mereka akan diselamatkan dan digerenti terlepas dari hukuman mahkamah kelak?

Saya amat risau andai perkara ini tidak disekat serta dibendung dan ia bakal memberi kesan NEGATIF kpd negara amnya. Pihak Hal Ehwal Pelajar (HEP) harus memandang serius akan perkara sebegini yg dijamin akan mencalarkan imej dan reputasi Universiti.

Of kos lah disebabkan 1 2 ekor mahasewel buat hal maka pelajar-pelajar di Malaysia yg lain akan terkena tempias dan pasti dilabel sebagai pelajar bermasalah. Tentu sekali perkara ini tidak menggembirakan semua orang terutama Pak Menteri yg bakal melihat KPI mereka jatuh mendadak disebabkan tiada pelan tindakan mengawal sikap dan disiplin pelajar.

Unless lah jika Pak Menteri pun jenis tak kisah, tutup mata dan telinga. Atau mungkin sudah mula memasang cita-cita menjadi Menteri Pertahanan, Menteri Dalam Negeri atau Timbalan Perdana Menteri.

Shamed on you..

Kepalatan sikap mahasewel ini bakal mengundang mata dan telinga dunia kepada Malaysia. Jelas sekali, dunia takkan cuba berikan persepsi positif utk negara yg sememangnya diakui keunggulan dan pencapaian terbaik dlm bidang akademik.

Tetapi apabila ia melibatkan isu individu vs perlembagaan dan kerajaan maka dunia akan mencari perkara yg boleh menggugurkan segala persepsi baik terhadap negara Islam ini. Ditambah pula Malaysia sendiri mempunyai seorang warga yg merupakan agent kpd Barat dan Yahudi.

Impak lain yg bakal diterima negara ialah kemerosotan kepercayaan dan bilangan pelajar-pelajar dari luar negara yg selama ini yakin dgn kecemerlangan yg dilakar oleh pelajar-pelajar tempatan.

Jika menurut pandangan singkat sesetengah orang, mungkin ianya bagus dapat mengekang kemasukan lebih ramai warga asing ke dlm negara tp jika menurut pandangan golongan berfikiran global. Pelajar-pelajar luar ini bakal menjadi penjana ekonomi tempatan.

Mereka ini lah yg akan membawa masuk wang asing, mereka berbelanja shopping, menyewa bilik/rumah, melancong dan menjalankan apa saja aktiviti yg boleh merancakkan pergerakan ekonomi setempat. Contoh, UIA, Gombak.

Ini adalah perkara-perkara yg wajib dipandang serius semua pihak terutama mereka yg berjawatan penting dlm kabinet. Itu pun kalo nak pandang lah kan.

Saya yakin DS Najib pun suka dgn kemasukan pelajar luar negara. Ini semua duit utk negara. Jadi Menteri harus ambil tahu la kan.

Andai tak berminat nak pandang & dengar suara pendapat rakyat, letak jawatan je la Menteri dan Timbalan Menteri Pengajian Tinggi Malaysia. Mungkin ada calon yg lebih layak sedang menunggu.

Adakah kita mahu BUNUH mahasewel hari ini atau tidak? Fikirkanlah.

Post a Comment

1 Comments

  1. Aku tak suka keganasan.Aku cuma suka bontot homo secun aku jugak.

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..