Full Width CSS

Contohi Pemimpin Negeri Ini

Terus terang, saya memang mempunyai keinginan menjadi pemimpin masyarakat. Tak kisahlah ketua cawangan, bahagian parti ker NGO ker apa² sajalah. Itu yg saya rasakan.



Tapi bila saya melihat seorang pemimpin ni ke hulu ke hilir bertemu rakyat dlm kawasan negeri beliau, saya mula melihat diri sendiri dan mengukur keupayaan saya, adakah saya boleh jadi sepertinya.


Rakyat meninggal pun dia datang ziarah.

Saya percaya, banyak pemimpin² yg tidak boleh menjadi seperti Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Wira Ali Rustam. Mungkin para pembaca pun menyetujui bersama saya. Bukan hendak memuji sangat tapi pujian harus diberi pada beliau yg saya boleh labelkan sebagai pemimpin mesra rakyat.


Bagi sesiapa yg mengikuti perkembangan beliau di Facebook, mungkin pernah melihat gambar² beliau bersama rakyat. Bagi saya, beliau merupakan Ketua Menteri 24 Jam bekerja. Dari sebesar² majlis sehinggalah ke sekecil² program, beliau main redah je.


Selamba je duduk semeja dgn rakyat, siap ada kobis dgn pisau lagi.

Apa², pemimpin begini yg rakyat mahukan. Sentiasa turun padang, barulah rakyat rasa pemimpin dekat di hati. Kalo compare dgn DS Najib, itu lain lah. Najib level Panglima Berantai. Ali Rustam ni level Wira je kot hehe.


Tapi bagi pembangkang, dorang kata Ali Rustam takda keje. Berjalan je kejenya. Ar lantak lah, janji dia turun padang jumpa rakyat. Pemimpin PR baru pegang 1 kawasan pun dah kelam kabut. Inikan pula nak jadikan isu Ali Rustam ponteng keje hehe.


Gambar BONUS


Compare kan


P/s: Artikel kat atas ni tak dibayar pun oleh Ali Rustam dan kuncu²nya. Saja benda baik, nak puji la.

Post a Comment

2 Comments

  1. saya anak johor..
    alangkah bagusnya jika johor memepunyai MB seperti DS ali rustam..
    melaka maju disebabkan DS ali rustam..

    ReplyDelete
  2. Memang pun...

    Yb-Yb negeri Melaka ni memang rajin turun padang dan dekat dengan rakyat bro.

    Kekdang tu Ali Ketam buat mesyuarat sampai pkul 1 pagi. Gila tul!

    Dah capai taraf Melaka Maju lagilaa orang Melaka gila bekerja.

    Mungkin dan agaknya Melaka ni kecik aje. Harap2nya MB Perlis dan Yb-Ybnya pun macam tu jugek. Round sehari dah abis satu negeri.



    -jln.ledang ke kg.gelam-

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..