Full Width CSS

Kereta BMW Orang PAS Terbakar


"Ketika kami sekeluarga sedang tidur, kami dikejutkan dengan bunyi letupan yang kuat sehingga mengejutkan saya dan isteri. selepas itu, saya lihat kereta saya dan di tingkat bawah rumah sudah terbakar dan api sudah pun marak"
 
Saya bergegas menyuruh ahli keluarga untuk keluar dari rumah melalui pintu belakang untuk menyelamatkan diri", ujar beliau lagi yang juga merupakan YDP PAS Kawasan Gelang Patah.

Sebiji tong minyak 5 liter yang terdapat kesan-kesan minyak tanah telah dijumpai berhampiran rumah beliau dan telah diambil oleh pihak polis untuk dilakukan siasatan lanjut.

"Namun saya bersyukur, semua ahli keluarga saya selamat dan tiada kecederaan yang menimpa kami. Laporan polis juga sudah dibuat pagi ini dan kita serahkan kepada pihak polis untuk menyelesaikannya",ujar beliau lagi.


Turut bergegas ke tempat kejadian adalah Pesuruhjaya PAS Negeri Johor iaitu Dato' Dr. Mahfodz Mohamed, Saudara Mazlan Aliman selaku Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri Johor dan Dr Boo Cheng Hau selaku Pengerusi DAP negeri Johor merangkap ADUN Skudai.



Ulasan :

Dari dulu lagi saya yakin dgn ayat ini, SETIAP KEJADIAN PASTI ADA HIKMAHNYA. Kadang² tuan empunya diri atau mangsa tidak memahami maksud tersebut. Hikmahnya mungkin akan dilihat oleh empunya diri atau pemerhati luar.

Dalam soal ini, pemerhati yg dapat hikmah. Kerana kita sering kali dimomokkan dengan cerita² busuk kononnya orang kaya dalam Malaysia ini hanyalah terdiri daripada orang² UMNO dan BN sahaja yg kerap mendapat projek tender berjuta². Betul kan andai saya silap. 

Tapi itulah kenyataannya, 1 Malaysia telah dijaja cerita tersebut. Kononnya rakyat teraniaya dgn perbuatan kejam UMNO khususnya. Rakyat yg terdiri daripada kumpulan Pakatan hidup merana, kesempitan wang dan pelbagai lagi. Itu part yg paling sedih dan akan dibawa lagi utk pilihanraya akan datang.

Barangkali Tuhan sengaja menunjukkan hikmah ini, lihat dan baca berita di atas. Timbalan Pesuruhjaya PAS Johor merupakan orang senang. Tidak seperti ahlinya yg lain. Of kos lah nanti, salah tu ditujukan pada UMNO lagi.

Sabotaj ker sebab nak cover kekayaan diri sendiri. Think about it~

Post a Comment

2 Comments

  1. Itu la duit yg diperolehi pun tak berkat... minta derma dengan menghidangkan ceramah caci maki kat org lain je. Mane nak berkat...???

    ReplyDelete
  2. Laa... sangkakan orang2 PAS guna kereta unta jer...........

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..