Full Width CSS

Edisi Moreh : Kebodohan @tantawi100 Berlonggok² Banyaknya


Selepas debat antara Ustaz Fathul Bari dan Nasrudin pada minggu lepas, hasil pemerhatian saya mendapati Tantawi memang seorang pemimpin yang BODOH dari segala segi. Saya akui, untuk memberi gelaran BODOH kepada seseorang itu memang sangat sukar tetapi apabila dengan Tantawi, saya merasakan begitu mudah melabelkan beliau demikian.


Kebodohan yang didapati pada diri Tantawi ini mungkin banyak dan pastinya tidak kurang daripada 3 kebodohan yang dikesan. Jom lihat kebodohan Ketua Dewan Pemuda PAS.


1 - BODOH melampau kerana beriya² katakan Karpal Singh setuju dengan pelaksanaan hudud dan negara Islam oleh PAS.


Secara terang²an sehari selepas itu, Karpal Singh menyelar tindakan Tantawi yang mengatakan bahawa DAP 'tidak' mempunyai masalah dengan cadangan PAS tersebut. Terkedu kejap Tantawi.


2 - BODOH piang apabila dalam debat yang sama, Tantawi mendakwa pada perhimpunan Bersih 3 suku yang lepas. Kereta Polis merempuh para demontrans. Sedangkan fakta yang sebenarnya, pemandu tersebut hilang kawalan selepas demontrans bertindak merosakkan serta memecahkan cermin kereta.


Mungkin bagi penyokong PAS yang taksub, mereka akan terus mempercayai apa yang dikatakan oleh pemimpin Parti Ajaran Syaitan ni. Tapi bagi rakyat yang bijak berfikir dan menilai, mereka akan melihat kejadian yang berlaku seperti dalam video di atas ini dari pelbagai sudut dan perspektif yang berbeda.


3 - BODOH nak mampos apabila demontrasi Bersih 3 suku yang sepatutnya hanya melibatkan negara Malaysia sahaja telah dibawa keluar sehingga menular ke Kota Suci Umat Islam, di Mekah dan Madinah.


Disebabkan kebangangan yang melanda para penganut PAS yang beriya² menjadi Islam sebagai medan membantah kerajaan yang diketuai seorang Kafir Laknat, Ambiga. Maka pihak berkuasa Arab Saudi telah menggantung visa Umrah dan Haji sementara waktu.

Statement paling hebat dikeluarkan oleh Ketua Dewan Pemuda PAS,

"..Kalau Saudi kurang kuota UMNO dan BN lah bertanggungjawab.."

Apa kejadahnya UMNO dan BN yang salah??


4 - BODOH teruk apabila seorang pemimpin parti yang kononnya berlandaskan Islam, boleh mengeluarkan statement di bawah ni.

Seseorang pemimpin tidak sepatutnya mengeluarkan statement yang boleh dianggap oleh budak² sekolah sebagai satu kenyataan yang agak tak pandai. Persoalan sebegini akan keluar apabila mereka sendiri membaca kenyataan Tantawi ini.

"Macamne uncle bodoh ni boleh jadi Ketua Dewan Pemuda PAS?"

Saya dapat merasakan, jika para pembaca sekalian mahu menjadi Ketua Dewan Pemuda PAS, anda tidak perlu kelayakan dan fikiran yang intelligent. Cukuplah hanya mempunyai kepala otak yang boleh menyalahkan UMNO dan BN sahaja dalam setiap keburukan yang dicipta sendiri.

Andai inilah orangnya yang mahu diangkat menjadi pemimpin negara, saya merasakan Malaysia akan mengalami zaman kemunduran yang paling dasyat dalam dunia Islam khususnya. Saya percaya, para pembaca blog ini merupakan golongan yang pandai dan bijak menilai setiap tingkah laku pemimpin Pakatan Haram Jadah.

Post a Comment

0 Comments