Full Width CSS

PRKAMPUS : PAS Bakal Rosakkan IIUM @RazaliIbrahim @KhaledNordin



Aku sebagai salah seorang Alumni IIUM rasa bengang gak bila Harakah buruk-burukkan tempat aku study dulu. Apa motif diorang campur tangan dalam politik kampus? Anak diorang bertanding atas tiket PAS ke kat IIUM?

Setahu aku, akta kat dalam IIUM tu tak pernah mensyaratkan STADD untuk buat sesi public speaking tu sekali je. Ikut suka la nak buat public speaking tu sampai 20 kali pun. Apa masalahnya?

Salah ke buat public speaking lebih dari sekali? Ada nas dalam Islam yang larang ke? Akta IIUM pun tak larang, tapi Harakah sebok pulak pertikai.

Aku tengok, ada "penyakit" dalam Harakah ni. Diorang ada penyakit hati. Penyakit ni memang parah kalau dijangkiti dengan buruk sangka dan curiga buruk kat orang lain. Dalam kes ni, IIUM jadi mangsa...

Nasib la aku dah lama grad dari situ..kalau tidak memang dah lama aku layak puak-puak pro-M tu! Heh!



Keris terkejut baca kenyataan yang dibuat oleh Harakah iaitu akhbar tempat PAS membohong. Mereka membuat kenyataan bahawa pilihanraya kampus UIA dicemarkan kerana syarat pertandingan sesi public speaking yang menjadi syarat kepada calon yang bertanding dalam pemilihan MPP (SRC) dibuka sebanyak 2 kali.

Betul dua kali dan itu bukan bukti UIA dicemari elemen luar. Menurut maklumat, akta universiti memang boleh menentukan bilangan sesi tersebut. Tak ada masalah!

Pandangan Keris, mereka hanya mahu menimbulkan rasa tidak puashati dikalangan mahasiswa UIA. Dan yang timbulkan ini sudah pastinya #ProMilitan UIAM. Kalau bukak dua sesi public speaking bermakna lebih ramai calon boleh bertanding.

Sebab ada 5 gerakan Mahasiswa yang bertanding mungkin ia menimbulkan rasa takut dikalangan #ProMilitan UIA yang dilihat akan kalah teruk dan hilang kuasa. Kalau diikutkan jika harakah masuk campur dan menyokong #ProMilitan UIA, bukankah PAS sebenarnya yang mencemari #PRKampus UIA?

Sumber :   K7L

Post a Comment

0 Comments