Full Width CSS

Ramalan Dr. MiM Tepat Bila Anwar Gagal Masuk Jepun #1Malaysia

Akhirnya, jangkaan MiM sebelum ini tepat apabila kes Anwar Ibrahim dilarang masuk negara Jepun adalah disebabkan salah beliau sendiri dan tiada kena mengena dengan UMNO atau kerajaan BN Persekutuan seperti yang difitnah oleh rakan-rakan Ketua Pembangkang.



Entri MiM :
Perlu diingat bahawa Anwar Ibrahim adalah bekas banduanyang didapati bersalah kerana menyalahgunakan kuasa. MP Permatang Pauh, Pulau Pinang itu dijatuhkan hukuman penjara 6 tahun. 
Dan Anwar termasuk dalam Article 5 (any alien who falls under any of the following items shall be denied permission for landing in Japan) : 
5 (iv) A person who has been convicted of a violation of any law or regulation of Japan, or of any other country, and has been sentenced to imprisonment with or without work for 1 year or more, or to an equivalent penalty. 
Makanya, Anwar Ibrahim berkemungkinan besar masih perlu mengisi borang visa atau dokumen-dokumen lain, tidak seperti rakyat Malaysia lain yang bukan bekas banduan seperti Ketua Pembangkang itu. seterusnya
Laporan terbaru :   
Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dilarang daripada memasuki Jepun Ahad lalu disebabkan kegagalan beliau untuk memohon visa bagi memasuki negara matahari terbit itu. 
Jurucakap kedutaan Jepun di Malaysia, Tomoko Nagai berkata, Anwar masih perlu memohon visa kerana rekod jenayahnya yang lalu walaupun Jepun pada tahun lalu memberi kelonggaran kepada rakyat negara ini supaya tidak lagi menggunakan visa untuk memasuki negara tersebut. 
Bagaimanapun Anwar, katanya, tidak memohon visa sebagaimana yang dilakukannya pada lawatan sebelum ini. - AFP
Kenyataan rasmi jurucakap Kedutaan Jepun itu bukan sahaja memalukan Anwar Ibrahim, MP Permatang Pauh, Pulau Pinang tetapi seluruh kepimpinan pakatan pembangkang yang sebelum ini begitu cepat memfitnah menunding jari kepada UMNO dan kerajaan BN Persekutuan.

Begitu juga dengan tindakan bodoh segelintir penyokong Pakatan Pembangkang yang membakar bendera negara Jepun dan melaung-laungkan 'boikot barangan Jepun' padahal ada di antara mereka memiliki kereta ciptaan negara matahari terbit tersebut. 

Tindakan mereka itu memalukan seluruh rakyat Malaysia, tidak kira bangsa dan agama.

Sudahlah hanya 12 orang yang hadir, mereka sendiri berdemo di atas alasan yang salah dan sebenarnya dek salah boss mereka sendiri. 










Lihat video :


Video : Aksi memalukan penyokong pakatan pembangkang.

Blogger pro-pembangkang menulis :
Walau pun kejadian ini dinafikan dilakukan oleh Ahli AMK dan gambar-gambar serta video menunjukkan mereka bukanlah ahli AMK, sebab nampak dah tua.. ahli AMK bawah 35 tahun. 
Tetapi mereka-mereka ini adalah individu-individu yang telah mengiringi Ketua AMK sendiri dalam misi menyerahkan memo bantahan tersebut..

Oleh itu Ketua AMK, Shamsul Iskandar sila bertanggungjawab!
MiM setuju. Jawab Shamsul..... jangan tak jawab.

Sandiwara Pakatan Pembangkang ini bukan sahaja memalukan seluruh rakyat Malaysia tetapi sudah pasti akan menimbulkan rasa tidak puas hati kerajaan Jepun kerana mereka juga telah dimalukan dan difitnah oleh Pakatan Pembangkang.

And true enough, tindakan bodoh Pakatan pembangkang itu telah menjatuhkan maruah negara Malaysia di mata dunia. Beberapa media antarabangsa telah melaporkan protes pakatan pembangkang termasuk media negara Jepun.

Kyodo News melaporkan Supporters of Malaysia's Anwar protest his eviction from Japan.


Tak pasal-pasal nama Malaysia jadi buruk

Dalam usaha murni DS Najib Razak dan kerajaan BN Persekutuan menjaga imej baik negara Malaysia, Pakatan Pembangkang pula giat mencari gaduh bodoh dengan negara luar.

Post a Comment

1 Comments

  1. tak heran la... si peliwat tu memang kaki pembohong... macai2 tu juga yg rela diperbodohkan

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..