Full Width CSS

Penemuan Ayam Mati Timbulkan Suasana Panik Di #Seputeh #1Malaysia


Wah Panik ! Panik ! Panik !

Mana pula tak panik bila pejabat Teresa Cock, perempuan Cina Yahudi ini disimbah cat dan dicampakkan seekor ayam yang tidak pasti jantinanya tapi yang pasti ayam tersebut telah mati.

Difahamkan ayam tersebut telah diculik serta dibunuh dengan dilemaskan ke dalam air di tempat lain dan kemudian dicampakkan di hadapan pejabat berkenaan. Ini kerana keadaan bulu² ayam tersebut kelihatan basah dan hipotesis awal photographer mendapati kemungkinan besar ayam tersebut mati kelemasan bukannya disembelih ataupun disuntik.

Tiada sumber mengatakan ayam itu daripada spesies ataupun keturunan mana serta asal usul ayam tersebut. Didapati juga, tiada tanda pengenalan diri terhadap ayam berkenaan dan setakat ini tiada lagi siasatan punca dan motif perbuatan ini dijalankan kerana pegawai penyiasat sedang 'sibuk' menjalankan siasatan terhadap kes Teresa Cock menghina orang Melayu di dalam video sambutan Chinese New Year.

Kesan simbahan cat merah tersebut didapati tidak begitu banyak dan dianggarkan kurang daripada 1/2 liter cat digunakan. Berkemungkinan suspek tidak mempunyai bajet yang cukup ataupun sebenarnya bajet tersebut telah disonglap 20% hingga 40% oleh orang tengah sebelum bajet tersebut sampai kepada suspek.

Cakap-cakap daripada sumber yang tak dikenali, berkemungkinan perbuatan ini dilakukan oleh owner pejabat tersebut sendiri kerana cuba untuk mengalihkan isu yang sedang hangat diperkatakan sebelum ini. Taktik lapuk ini dirasakan bakal menimbulkan suasana panik di kalangan rakyat yang masih lagi terkejut dengan penemuan ayam tersebut. 

Berkemungkinan besar penemuan ayam ini bakal menjadi isu hangat di dalam media siber seluruh Malaysia dan berkemungkinan juga rakyat memberontak demi memperjuangkan nasib ayam di sini.




Post a Comment

6 Comments

  1. Hahaha...kecut juger yea si pompuan yahudi mate sepet laknat tu...panik tol dierr...hahahaha...itu semua taktik lama nak raih simpati, taktik haram di DAPsters dari dulu lagi..sendiri potong ayam, sendiri simbah cat, meroyan kata org lain buat... cam nohorommmmm la lu cina bukitttt... pandai2 buat video..pandai tanggung la...

    ReplyDelete
  2. kalau report pun polis pun malas nak siasat, dah tahu dah sapa punya kerja. Tang ayam tu yang tak boleh tahan tu. Zaman skg dah la mahal, Melayu mana la yg nak buang-buang macam tu. hahaha dogol betul la suku sakat DAPig ni.

    ReplyDelete
  3. Lama-lama besok takde idea letak KFC satu bucket ...cakap orang UMNO yang hantar.....ala ahso...taktik lapok lo........sendiri "bakar"....sendiri "report"...sendiri mau salah orang ka.....ai yo....mau untung pun lama-lama boleh rugi lo...

    ReplyDelete
  4. x lama lg kluar la pulak isu "terima peluru dlm sampul surat" (cam dh biase dgr jer...) huh! taktik lama, klu x cat, peluru, klu x peluru, cat. ceh!

    ReplyDelete
  5. Betina jalang DAPIG....

    ReplyDelete
  6. Menarik gak story kau ni bro hahaha

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..