Full Width CSS

Bebal I : Ketum Nak Paksa Sultan Terima 1 Nama Calon Saja


Anwar Ibrahim @ KETUM mengesahkan PKR dan DAPig telah bersepakat membawa bencana kepada rakyat negeri Selangor dengan menamakan seorang saja calon yang dirasakan berkelayakan dan berkredibiliti dalam isu mencari siapakah Menteri Besar (MB) Selangor selepas Khalid Ibrahim.

KETUM mengumumkan perkara tersebut setelah DAPig berpendapat tidak perlu memberi nama lain kerana hasrat PR hanya untuk memberikan kerusi MB kepada isteri KETUM.


Bagaimanapun KETUM bercadang berjumpa kepimpinan PAS untuk mendapatkan persetujuan mereka berhubung pencalonan satu nama saja bagi jawatan tersebut.

Kebebalan KETUM semakin ketara apabila beliau tidak memahami secara mendalam maksud isi kandungan surat daripada Pejabat Sultan Selangor yang meminta sekurang-kurangnya 2 nama bagi setiap parti dalam Pakatan haram jadah.

Para Pembaca pastinya memahami inilah salah satu strategi KETUM untuk memaksa Sultan Selangor menerima saja 1 nama bagi jawatan tersebut. Walhal umum ketahui, Sultan mahukan sekurang-kurangnya 2 nama sebab mudah untuk membuat pilihan yang tepat dan terbaik. Apa KETUM ingat nak jadi MB ni macam jadi Ketua Kelas darjah 6 ker?

Strategi KETUM ini dilihat seperti perancangan PR di Perak sebelum ini di mana mereka sengaja mengheret Institusi Raja Melayu Perak ke dalam kancah politik jijik mereka. Almarhum Sultan Azlan Shah ketika itu menjadi mangsa kerakusan dan dendam Pembangkang yang menghasut rakyat menghuru-harakan negeri tersebut.

Kedunguan dan perancangan oleh Rafizi Ramli Lembu ternyata telah memporak-perandakan politik negeri Perak dan akhirnya Perak diserahkan kepada kerajaan yang lebih stabil dan tersusun, Barisan Nasional.


Bersambung..

Post a Comment

2 Comments

  1. Titah sultan selangor, mudah difaham. setiap parti pr hantar 2 nama calun untuk dipertimbangkan jawatan MB, ADANYA penasihat bahlol pr semua urusan jadi susah.

    Rakyaat sangat meluat kerja gila penasihat pr dalam politik negara ini. logiknya manusia gila kuasa ini sudah lama disumbat dalam penjara.

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..