Full Width CSS

Adakah Anak Muda Menyokong Anwar Terlalu Taksub Ataupun Terkeliru?


Selama dua hari akan berlangsung proses pengadilan peringkat akhir berkaitan pertuduhan kes liwat melibatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadap Saiful Bukhari di Mahkamah Persekutuan, Putrajaya. Proses ini akan melibatkan 5 orang panel Hakim yang akan membuat penilaian dan keputusan ke atas rayuan Anwar yang diwakili seramai 14 orang peguambela.

Saya tidak mahu mengulas soal keputusan mahkamah sebab saya tidak begitu arif dalam soal perundangan dan biarlah mahkamah yang menentukan keputusannya.
Apa yang saya ingin ketengahkan ialah soal anak-anak muda yang bangkit dan sanggup untuk melakukan apa sahaja dengan melaungkan slogan Rakyat Hakim Negara. Mereka seolah-olah lebih mengetahui apa yang telah berlaku dan cuba mempengaruhi keputusan yang sepatutnya diputuskan oleh mahkamah.

Saya tidak pasti apa yang dilakukan oleh anak muda ini adakah disebabkan mereka terlalu taksub kepada Anwar atau sebenarnya mereka betul-betul terkeliru dengan situasi yang sedang berlaku hari ini.

Sekiranya keputusan Mahkamah menetapkan keputusan tidak memihak kepada Anwar, sudah pasti mereka bakal mempertikaikannya dan Anwar akan tetap dijunjung sebagai pejuang sejati dan Saiful akan terus dicemuh.


Baca lagi di sini

Post a Comment

4 Comments

  1. rakyat hakim negara? hakim2 dalam court tu dh kena buang ke? semua nk jadi hakim. rendahnya martabat hakim. berguling bergelimpang tepi jalan dan kutip duit elaun 30 hengget + nasik bungkus + teh ais ikat tepi. inilah nilai hakim yg dicreate oleh orang kena tuduh. tak boleh fikir lagi ke yg kamu ni sudah diharamjadahkan oleh orang kena tuduh? kalau setakat duit 30 hengget tu, kutip sampah dan tin kosong boleh dpt lebih dpd itu.

    ReplyDelete
  2. Mereka ini tidak taksub tapi berminda tertutup dek kurang dan malas berfikir. Mereka tak juga keliru tapi membenar kekurangan daya intelek di eksploitasikan dek aura anwar. Wallahualam.

    ReplyDelete
  3. hujah untuk difahami oleh penyokong2 anwar:
    jika 'consensual sex' berlaku, sepatutnya dalam dubur anwar terdapat air mani saiful sebagaimana air mani anwar terdapat dalam dubur saiful. ini kerana 'consensual sex' adalah kepuasan bersama dan dalam konteks ini sepatutnya kedua-dua mereka menikmati kepuasan. kenapa tiada bukti ditunjukkan oleh pihak pembelaan bahawa saiful juga telah klimeks? dengan tiadanya klimeks dipihak saiful bermakna perlakuan liwat itu adalah secara paksaan di mana hanya anwar yang memancutkan air mani sedangkan saiful adalah mangsa rogol dalam bentuk liwat...

    ReplyDelete
  4. Org muda sekarang banyak terkeliru tak kenal diri, nak jadi perempuan ka! Atau jantan. Akhir sekali banyak pilih yg nabi tak mengaku umat. Puki dia anak, pungkok pun dia nak, Islam pun nak.Kristian pun nak. Janji havoc.

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..