Full Width CSS

[Video] Woi Gila ! @teresakok Minta Duit RM50,000 Daripada Rakyat


Ahli Parlimen 'No Complaint No Help' Seputeh beberapa hari ini membuat satu posting kempen di dalam akaun Facebook rasmi miliknya berkenaan sumbangan RM1.00 daripada orang ramai untuk membantunya membayar caj mahkamah berjumlah RM50,000.

Wow politik di Malaysia sudah terbalik pula kali ini apabila WAKIL RAKYAT minta duit sumbangan daripada rakyat, tidak seperti kelazimannya rakyat / pengundi datang berjumpa dengan Wakil Rakyat untuk memohon pelbagai bantuan.

Lihat di bawah.


Apa sudah jadi Teresa Kok? Sengaja nak meraih dan bermain² dengan politik simpati?

Tak mampukah untuk menampung diri sendiri padahal pelbagai elaun diterima hari ini sebagai Ahli Parlimen pemalas di Seputeh. Tengok di bawah ini, jawatan yang pernah disandangnya term lepas, klik sini.

Teresa Kok dengan bangganya memberitahu para penyokongnya, bahawa dirinya sedang mengumpulkan wang derma sebanyak RM50,000 untuk membayar mahkamah selepas dia kalah dalam saman ke atas Ketua Polis Negara dan Kerajaan Malaysia berhubung penahanannya di bawah ISA setelah dia ditangkap kerana mempertikaikan azan dan kedudukan agama Islam.

Bukannya tak mampu tetapi Teresa Kok sengaja berlakon sebagai orang miskin yang tidak berkemampuan dan perlukan bantuan daripada orang ramai, terutama sekali para penyokongnya menghulurkan sumbangan atau dalam erti kata lain, paw rakyat tanpa sedar.

Teresa Kok telah ditahan selama 7 hari di bawah ISA kerana dikatakan memarahi pegawai-pegawai masjid kerana azan di Kota Damansara, Sri Serdang dan Puchong Jaya selain memprotes laungan azan di Masjid Bandar Kinrara.

Dia kemudiannya menyaman pihak berkuasa kerana mendakwa telah menahannya secara tidak sah. Bagaimanapun, April lalu, Mahkamah memutuskan penahanannya sah dan dia perlu membayar sebanyak RM50,000.


Untuk makluman Pembaca sekalian, kita bakal melihat satu senario di dalam negara di mana orang yang menentang Islam sebagai agama rasmi negara telah disokong oleh beberapa pihak yang sememangnya tidak sedar dek untung. Sesiapa saja yang memberikan sumbangan kewangan kepada Teresa Kok atas dasar ingin membantunya melangsaikan caj mahkamah, itulah dia orangnya yang tidak boleh hidup secara harmoni di dalam Malaysia.

Lihat niat buruk Teresa Kok sengaja membawa 'sokongan' rakyat yang tidak sepatutnya diheret bersama dalam isu agama ini. Permainan politik murahan serta tidak bertamadun ini cuba dibawa dan dijanakan supaya orang ramai bersimpati dan dalam masa yang sama tidak sedar dipergunakan.

Saya pasti jumlah sumbangan tersebut akan melebihi RM50,000 dan sudah tentu ianya tidak akan diisytiharkan oleh Ahli Parlimen bongkak ini. Sama jer ceritanya macam tabung² PAS, PKR & DAPig sebelum ini yang memungut derma orang ramai semasa ceramah mereka tetapi hasil sumbangan tidak dimaklumkan.

Salah satu video bagaimana ah soh ni tak reti hormat Masjid tempat ibadat umat Islam.

Post a Comment

2 Comments

  1. Teresa Kok sengaja bikin wayang, wayang bollywood untuk dapat simpati. Inilah kerja mereka yang selalu cari jalan untuk dapat simpati rakyat.

    ReplyDelete
  2. TERESA SUCKKOK!!!

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..