Full Width CSS

Kelalaian Krew Penerbangan #AirAsia Memungkinkan Syarikat Tersebut Diboikot Penumpang


Ini cerita di KLIA2 semasa sebuah pesawat dipercayai AK329 sedang dalam proses penyediaan untuk berlepas telah terbuka gelongsoran kecemasan.

Sumber merujuk menerima gambar dan sedikit info daripada pekerja AirAsia di terminal baru tersebut. Gelongsor penyuraian kecemasan tersebut dikatakan tiba² aktif dengan sendirinya.
Disebabkan hal tersebut, gelongsoran kecemasan tersebut telah menghempap sebuah lori penyedia makanan milik AirAsia yang berhampiran dan menyebabkan cermin depan lori tersebut pecah.



Bagaimanapun insiden ini dikatakan telah diselesaikan secara internal / senyap oleh pekerja AirAsia yang menolak gelongsoran tersebut masuk semula ke dalam kapal terbang dan secara senyap memindahkan kapal terbang terbabit ke tempat parkir yang lain.

Menjawab isu mengapa satu kemalangan kecil di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur 2 (KLIA2) gagal dimaklumkan kepada pihak berkuasa lapangan terbang, Malaysia Airport Berhad (MAB) dan Jabatan Penerbangan Awam (DCA) Malaysia, sumber terbabit menyatakan..

“AirAsia did not report the accident, possibly because their crew forgot to disarm the service door which caused the emergency evacuation slide to open, damaging the truck and a small part of the airport.”

Kami juga tidak pasti jika pesawat terbabit telah digunakan atau dibawa untuk pemeriksaan semula oleh AirAsia.

Air Asi wajar menjawab persoalan ini agar penumpang merasa selamat dengan penerbangan mereka.

Sumber : Mykmu

Post a Comment

0 Comments