Full Width CSS

Kerajaan Zalim Penang Belanja RM 30 Juta Untuk Laluan Basikal Kualiti Begini?


Kerajaan DAPig zalim Pulau Pinang mengeluarkan peruntukan sebanyak RM 30 juta untuk mengecat dengan warna hijau di laluan sedia ada di pulau ini untuk kegunaan penunggang basikal.

Apa yang rakyat fikirkan adalah, kualiti laluan basikal tersebut adalah seperti di atas jalan tar sebagaimana digunakan oleh kenderaan lain yang terdapat di China atau paling tidak pun seperti di UPM.

Seperti dalam gambar di bawah ni kan.


Memang meleset sekali jangkaan orang ramai terhadap cadangan yang dibuat oleh kerajaan zalim DAPig Penang ini.

Yang menjadi masalahnya sekarang ni kepada rakyat negeri Pulau Pinang adalah modal sebanyak RM 30 juta tapi hanya buat laluan basikal di atas bahu dan divider jalan. Kejadahnya keluarkan peruntukan besar² tapi tetap menyusahkan orang ramai lagi.

Pastu boleh pula laluan basikal celah² bas stand ?



Tengok kualiti cat yang digunakan. Ibarat melepaskan batuk di tangga. Asalkan warna hijau pastu bila tertanggal warna ni, buat proposal lain untuk selenggara pula laluan basikal ni. Kerajaan kena keluarkan bajet lagi tapi bukan duit Guan Eng. Duit rakyat juga yang bayar tax dan kompaun hari².


Beginilah caranya kerajaan zalim DAPig merompak duit rakyat secara terang²an. Laluan merbahaya dan menyusahkan kepada penunggang dan pejalan kaki. Kalau kat corner ni bertembung antara penunggang basikal dan pejalan kaki, boleh claim medical pada Guan Eng?


Biar rakyat susah kerana Ketua Menteri & Exco kerajaan zalim Penang bukannya gunakan laluan pejalan kaki tersebut, mereka naik kereta mewah.

Kalau kerajaan Barisan Nasional yang buat begini, confirm tak tidur malam Ketua Menteri dok kena hambat. Tapi disebabkan BUKAN TANAH BAPAK HANG, maka Ketua Menteri Penang Lim Guan Eng mana nak dikesahkan berkenaan keselamatan rakyat.

Persoalannya mudah saja, ada unsur rasuah atau merembat duit rakyat ker?

Post a Comment

0 Comments