Full Width CSS

Mana Cina Babi Tu? #PRKSgBesar #SCS93


Tak sudah² lagi DAP ni membuat provokasi terhadap orang Melayu meskipun hal yang bersangkut paut sebelum ini telah diselesaikan sendiri oleh pihak yang dituduh.

Pemimpin PAN mempunyai sejarah sanggup melakukan apa saja untuk meraih undi kaum bukan Melayu walaupun sehingga tahap menggadai agama dan bangsa sekalipun. Merekalah yang mempolitikkan isu kalimah Allah dengan menyebelahi pihak gereja kerana desakan dan tawaran daripada DAP yang kaya dengan wang.

Mereka jugalah yang menyokong desakan puak gereja supaya orang Melayu diberi kebebasan untuk murtad.

Kali ini, mereka memainkan sentimen perkauman untuk menimbulkan kebencian orang Cina terhadap calon Barisan Nasional (BN) dengan mewar-warkan kenyataan peribadi orang lain yang bukan seorang calon pun di sana.

Bukankah perbuatan sebegini boleh dianggap sebagai perbuatan menghasut dengan niat bertujuan memecahbelahkan perpaduan antara kaum?

Apakah tindakan terdesak ini dilihat seolah² DAP disebalik PAN sengaja membakar api kemarahan kaum Cina terhadap orang Melayu? Apa lagi yang DAP tak puas hati terhadap orang Melayu sebenarnya?

Barangkali bagi DAP, tindakan provokasi melampau sebegini mampu menarik sokongan kaum Cina kepada PAN tapi sebenarnya ia menjauhkan lagi sokongan pengundi terhadap parti tersebut kerana merasakan cubaan ini berniat jahat dan memburukkan lawan yang mempunyai rekod baik sebelum ini.


Post a Comment

0 Comments