Menurut jurucakap Rapid KL, Lim Jin Aun, waktu operasi di ketiga-tiga pusat ini turut dipanjangkan dari jam 7.00pagi hingga 7.00mlm.
Namun pada musim perayaan Hari Raya Aidilfitri terdapat perubahan operasi seperti berikut;
i) Hab Bas Pasar Seni;
a) 24 Jun 2017 – 26 Jun 2017; waktu operasi bermula 9pagi – 5 petang
b) 27 Jun 2017 hingga 15 Julai 2017; waktu operasi bermula 7pagi – 7 mlm
ii) Stesen LRT Subang Jaya dan Awan Besar;
a) 21 Jun 2017 – 24 Jun 2017; 9pagi – 5 petang
b) 25 Jun 2017 – 27 Jun 2017; kaunter ditutup
c) 27 Jun 2017 hingga 15 Julai 2017; waktu operasi bermula 7pagi – 7 mlm
Kaunter tambahan ini hanya menerima proses pertukaran kad konsesi MyRapid sahaja. Permohonan untuk kad konsesi baharu hanya boleh dibuat di kaunter Hab Bas Pasar Seni sahaja.
Sebagai penambahbaikan proses penukaran ini, nombor giliran akan dikeluarkan sehingga pukul 7malam. Sekiranya waktu menunggu berlarutan sehingga ke lewat petang, pelanggan akan diberi pilihan untuk memungut kad konsesi mereka pada hari berikutnya.
Pengguna hanya perlu mengikuti tiga langkah mudah untuk menukar kad konsesi, langkah pertama, dapatkan nombor giliran dan orang Akta Perlindungan Data Peribadi (PDPA) TnG di kaunter nombor satu.
Langkah kedua, sila tunggu sehingga nombor giliran anda dipanggil untuk sesi mengambil gambar di kaunter nombor dua, seterusnya proses mencetak kad konsesi baharu akan dijalankan.
Langkah terakhir sila bawa kad konsesi yang lama dan baharu ke kaunter nombor tiga untuk proses pemindahan baki.
Pengguna boleh mendapatkan maklumat terkini atau berhubung dengan pegawai perkhidmatan pelanggan menerusi platform facebook/twitter MyRapid atau hubungi talian bantuan 03-7885 2585.
i) Hab Bas Pasar Seni;
a) 24 Jun 2017 – 26 Jun 2017; waktu operasi bermula 9pagi – 5 petang
b) 27 Jun 2017 hingga 15 Julai 2017; waktu operasi bermula 7pagi – 7 mlm
ii) Stesen LRT Subang Jaya dan Awan Besar;
a) 21 Jun 2017 – 24 Jun 2017; 9pagi – 5 petang
b) 25 Jun 2017 – 27 Jun 2017; kaunter ditutup
c) 27 Jun 2017 hingga 15 Julai 2017; waktu operasi bermula 7pagi – 7 mlm
Kaunter tambahan ini hanya menerima proses pertukaran kad konsesi MyRapid sahaja. Permohonan untuk kad konsesi baharu hanya boleh dibuat di kaunter Hab Bas Pasar Seni sahaja.
Sebagai penambahbaikan proses penukaran ini, nombor giliran akan dikeluarkan sehingga pukul 7malam. Sekiranya waktu menunggu berlarutan sehingga ke lewat petang, pelanggan akan diberi pilihan untuk memungut kad konsesi mereka pada hari berikutnya.
Pengguna hanya perlu mengikuti tiga langkah mudah untuk menukar kad konsesi, langkah pertama, dapatkan nombor giliran dan orang Akta Perlindungan Data Peribadi (PDPA) TnG di kaunter nombor satu.
Langkah kedua, sila tunggu sehingga nombor giliran anda dipanggil untuk sesi mengambil gambar di kaunter nombor dua, seterusnya proses mencetak kad konsesi baharu akan dijalankan.
Langkah terakhir sila bawa kad konsesi yang lama dan baharu ke kaunter nombor tiga untuk proses pemindahan baki.
Pengguna boleh mendapatkan maklumat terkini atau berhubung dengan pegawai perkhidmatan pelanggan menerusi platform facebook/twitter MyRapid atau hubungi talian bantuan 03-7885 2585.
Q&A Mengenai Pertukaran Kad MyRapid TnG Ini - klik sini
0 Comments
komen² anda akan dipublish setelah disahkan..
terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..