Full Width CSS

Hina Mantan Yang DiPertuan Agong, Benarkah Mereka Digantung @ Diberhentikan?


Ini hal yang berlaku apabila ada kalangan kita bersikap biadap dengan menghina mantan Yang DiPertuan Agong, Sultan Muhammad V, selepas Baginda meletakkan jawatan. Memang ya pelbagai reaksi kita lihat terutamanya di sosial media. Ada yang tertanya² dan tidak kurang juga yang membuat persepsi sendiri.

Dalam banyak² reaksi balas, pasti terdapat komen jengkel yang sememangnya tidak patut diucapkan. Maka langkah tindakan tatartertib amat wajar diambil oleh majikan terhadap mana-mana individu yang bersikap biadap terhadap Institusi Beraja kerana boleh memberikan tanggapan negatif dan memalukan syarikat.

CISCO ASEAN
Dikhabarkan melalui akaun Facebook syarikat terbabit, individu Eric Liew yang didakwa menghina Sultan Kelantan telah meninggalkan syarikat tersebut. So maksudnya telah berhenti kerja disebabkan hal terbabit.


PEMANDU / TNB / MEDIVIRON
Ketiga-tiga majikan telah memaklumkan bahawa tindakan telah diambil terhadap pekerja mereka yang didakwa memuatnaik posting biadap tersebut.






Sejauh mana kebenaran mereka yang telah digantung dan diberhentikan kerja ini, kita masih samar-samar. Mungkin alasan ini digunapakai oleh pihak majikan untuk melepaskan diri daripada dikecam rakyat terutama netizen sanggup buat OT kerja-kerja membawang dan mengeca

Post a Comment

1 Comments

  1. Suatu yang amat serius. Diharap TNB membuang terus pekerjanya. Bergitu juga yang lain. Jom semua kita boikot klinik Mediviron!!!

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..