Full Width CSS

Apa Cer Timbalan Menteri PH Tipu Kelulusan Akademik?


Aku terbaca ini masa balik dari kampung dan sedar macam ada yang tak kena :

“Timbalan Menteri luar nafi tipu kelulusan akademik.” - Sumber

o aku double check betul ke sampai kena buktikan ada degree ke tak kan. So Timbalan Menteri Menteri kata he will show proof here:

“Marzuki says will show proof of his cambridge degree” - Sumber

So fair enough la. Until aku jumpa ayat ni :

“Timbalan Menteri Luar, Datuk Marzuki Yahya menyerahkan kepada polis untuk menyiasat dakwaan seorang individu bahawa beliau menipu rakyat dengan menyatakan mempunyai kelulusan Ijazah Sarjana Muda Pentadbiran Perniagaan daripada Universiti Cambridge.“ - Sumber

Uish. Pelik juga aku kenapa nak sampai siasat -siasat kan? Tunjuk je la sijil. So aku google lagi. Betul la memang ada news report Timbalan Menteri memang ada ijazah dari Cambridge.


Rujukan : Front Desk

So aku check la website KLN tak akan nak tipu kan, sebab orang luar negara mesti check biodata Menteri, lagi-lagi la Timbalan Menteri Kementerian Luar Negeri.

It didn’t say which University dalam biodata. Lagi la aku pelik akan la graduan Cambridge tak nak gebang? Tak nak semua orang tahu? Hehe. 


Okay tak apa mungkin Timbalan Menteri ni low profile. Which is also good la, maybe. Tak apa YB, saya pun pernah di fitnah sama, kena tuduh tak habis belajar masters, lepas tu suka-suka letak dalam cv. Saya senang je, tunjuk je sijil & dia boleh check dengan University.

So YB tunjuk je sijil PJJ Cambridge tu walaupun saya rasa macam susah sikit sebab bila saya check balik program PJJ atau distance learning dekat Cambridge University ni... macam tak ada! 


Rujukan : University of Cambridge

Apa-apa pun let’s just wait for Deputy Minister to show the proof. Because as Deputy Foreign Minister malu juga kita as rakyat bila degree didakwa sedemikian rupa sebab dia represent kita di luar negara.

Sumber :
Fadzmel Fadzil
Exco Pemuda UMNO Malaysia

Post a Comment

0 Comments