Full Width CSS

[Video] Zaman PH Memerintah Ni, Rakyat Seperti OKU Pun Terasa Dihina #KerajaanSepenggal


Selepas menonton sebuah video di mana seorang wanita yang merupakan Pegawai Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) telah memberi 'ceramah' umum beliau kepada sekumpulan buskers untuk beredar atau dikenakan tindakan penguatkuasaan, saya merasakan seperti hina nya menjadi rakyat Malaysia di zaman kerajaan PH memerintah kini.

Penguatkuasa atau Penjawat Awam seolah² sudah hilang sikap tolak ansur atau budi bicara yang lebih baik untuk digunapakai dalam memastikan undang² dipatuhi semua pihak.


Ya memang betul beliau menjalankan tugas sebagai mandur di situ, tetapi perbaiki lah tutur kata yang lebih sopan dan bahasa tubuh yang lebih baik. Seolah² mereka yang dinasihatkan supaya beredar ini tidak mempunyai harga diri atau dalam bahasa tepatnya, macam takda maruah dibuat.

Mereka bukan merogol atau mencuri pun. Hanya gunakan suara untuk cari rezeki. Suara merdu dan boleh menyanyi tu adalah anugerah Allah pada hambanya yang mempunyai kekurangan tersendiri. 

Kalau saya ada kat tempat kejadian, memang saya basuh Pegawai dia ni. Lebih sangat perangai tu macam Yahudi.

Dahulu semasa BN memimpin negara, rakyat hidup dengan gembira. Kini apabila PH memerintah, dah mula rasa sikit bahang kepanasan neraka tu.

Post a Comment

0 Comments