Full Width CSS

Elok Daftarkan Babi Sebagai Pengundi Jer


Dah jadi wakil rakyat tapi asyik dok sibuk perjuangkan kandang dan tempat penyembelihan babi.

Kadang-kadang saya sendiri pun takleh nak faham, kenapa beriya-iya nak kena umum bab begini. Perkara-perkara begini membuatkan rakyat semakin menyampah dengan kerajaan seolah-olah projek ini begitu penting dan mendapat tempat di hati rakyat.


Lagi buat tak faham, kenapa YB Samseng pula yang umum. Kau tu Melayu, bagilah YB bukan Islam yang umum. Dah nampak macam ada kepentingan pula kat situ.

Penat-penat pengundi pilih dia jadi wakil rakyat, babi pula didahulukan. Baik daftarkan babi sebagai pengundi lepas ni.


Dahulu ketika zaman Barisan Nasional (BN) memimpin negara ataupun negeri, sekiranya hal begini diumumkan, pastinya ia akan dibantah kerana tiada kepentingan langsung pusat penyembelihan babi ini kepada rakyat.

Tak pasti sama ada projek ini telah mendapat maklumbalas daripada penduduk setempat. Atau mungkin projek ini dilaksanakan tanpa sebarang makluman kepada masyarakat setempat.

Post a Comment

2 Comments

  1. Kan dia sorang je pergi sekolah!

    ReplyDelete
  2. rajin2 la search sebelum buat penulisan.. isu ni dah lama.. idea ni pun dari zaman BN lagi.. PAS pernah bersuara dulu.. (http://www.harakahdaily.net.my/index.php/arkib/1613-babi-kerajaan-melaka-hentilah-main-wayang)
    Kenapa dia yg umum? sbb tu bawah portfolio dia. Zaman BN dulu, Datuk Hasan Abdul Rahman yang announce.. masa tu takde plak nk kira YB islam ke idak yg announce kan?

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..