Full Width CSS

MCA & MIC Kena Telus Declare Jumlah Ahli Berstatus Putih, Baru Sembang Nak Ugut Keluar Barisan Nasional


Dalam erti kata ikhlas berjuang di bawah panji Barisan Nasional, semua parti komponen wajar berterus terang mengenai status parti, pendirian dan kemukakan tahap sokongan terhadap parti masing-masing.

Satu contoh yang paling ketara sekali adalah data base ahli parti masing-masing.


1. UMNO mempunyai data base yang lengkap dan kerap dikemaskini saban tahun melalui proses pemutihan meskipun terdapat sedikit permasalahan teknikal tetapi data base dan proses berjaya dilakukan.

2. MIC juga dirasakan mempunyai data yang lengkap tetapi keahlian tidak aktif dan berlaku juga pertindihan keahlian dengan bekas parti komponen Barisan Nasional seperti Gerakan dan MyPPP.

3. MCA mempunyai ahli yang agak ramai tetapi sejauh mana status keahlian parti, meragukan. Meskipun bergelar ahli, sokongan belum tentu menyebelahi Barisan Nasional dan paling menakutkan adalah data base keahlian mereka tidak up to date. Jika data pada tahun 2017 adalah seramai 100,000 maka pada tahun ini masih kekal sama.

Ini adalah sebilangan perkara yang membimbangkan Barisan Nasional. Kita barangkali mempunyai keahlian yang ramai tetapi lebih 50% tidak menyokong atau mengundi kita.

Ahli apa macam tu?

Kalau perkara-perkara di atas ini, kita solid atau berjaya tangani dengan baik dan effective, nescaya tidak akan timbul soal merajuk nak keluar daripada Barisan Nasional kerana 'koyak' melihat dengan hubungan akrab UMNO dan PAS.

Post a Comment

2 Comments

  1. BERAMBOS KAN SAJA MCA INI
    CARI KAN SAJA PENGANTI MCA KINI
    GEBANG KENCANG UGUT MCM BABI
    SURUH SAJA MCA BERAMBOS PERGI..

    ReplyDelete
  2. Gabungan baru PAS, UMNO, MIC dan parti2 bumiputra Sabah Sarawak tanpa MCA dilihat berpotensi besar untuk menang PRU15...

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..