Full Width CSS

Pemimpin DAP Minta Maaf Ugut OCPD Dan Harap Kes Selesai


Ek elehhh mudahnya jadi puak DAP. Bila dah buat salah, pastu buat permohonan maaf. Pastu berharap kes diselesaikan sebab hanya salah faham.

Ini bukan soal salah penggunaan ayat tetapi dalam hati tu ada perasaan busuk dan menganggap semua Penjawat Awam terutama pasukan beruniform tidak memberi kerjasama pada mereka.


adahal realitinya anggota Polis tidak boleh mempamerkan sebarang bentuk sokongan terhadap mana-mana parti kerana perbuatan tersebut boleh menyebabkan salah faham kalangan rakyat dan berlaku pilih kasih kelak.

Kalau zaman Barisan Nasional memerintah dahulu, boleh sawan puak PH bila rasa perkara sebegini (Polis kena wajib setia pada kerajaan semasa).

Selepas mendiamkan diri berhubung isu menghantar mesej yang dikatakan mengugut Ketua Polis Daerah Jerantut, Superintenden Mazlan Hassan pada Khamis lalu, Pengerusi DAP Jerantut, Loo Why Leong akhirnya membuat pengakuan menghantar mesej berkenaan.

Katanya, mesej tersebut dihantar memandangkan dirinya dan rakan ahli DAP 'ditangkap secara salah' sehari sebelum itu kerana dituduh terlibat dalam penyeludupan rokok yang ditemukan dalam sebuah kereta.

Dia mendakwa polis melayan rakannya secara kasar ketika soal siasat dan bertindak seolah-olah mereka 'penjahat' sebelum kedua-duanya ditahan selama 24 jam.

Beliau berkata, dia menjadi marah dan mengunakan kata-kata yang tidak sewajarnya ketika menghantar mesej teks kepada Mazlan iaitu: "Sesiapa nak lawan PH, masa akan datang dia akan tak aman."

Bagaimanapun, beliau juga menyatakan selepas kejadian itu turut menghantar satu lagi mesej memohon maaf kepada Mazlan pada hari berikutnya.

"Saya menghantar mesej teks melalui aplikasi WhatsApp berharap moga-moga beliau (Mazlan) dan pegawai polis akan bertindak berdasarkan apa yang dikatakan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad supaya setia kepada kerajaan baharu.

"Bagaimanapun, pada pagi hari berikutnya 18 Mei, saya risau Mazlan mungkin salah faham maksud saya kerana pemilihan kata-kata saya yang tidak wajar. Saya kemudian menghantar satu lagi mesej memohon maaf dan menarik semula kenyataan saya yang tidak wajar itu.

"Saya, Loo Why Leong, seorang ahli perniagaan yang sah. Saya akan bertegas apabila rakyat memerlukan bantuan saya," katanya dalam kenyataan hari ini.

Why Leong dilaporkan ditahan polis di Ibu pejabat Polis Daerah (IPD) Jerantut kelmarin bagi membantu siasatan selepas dikatakan mengugut Mazlan pada Khamis lalu.

Difahamkan laporan polis dibuat Mazlan pada Jumaat lalu selepas menerima mesej berbaur ugutan yang didakwa daripada Why Leong menerusi aplikasi WhatsApp.

Ikut suka abah dia sahaja. Selepas ugut Ketua Polis Daerah, Ketua DAP Jerantut mohon maaf. Kalau kes ini AG drop memang kasihan pihak polis Kita.

This will be a precedent case where semua orang boleh ugut pihak polis kemudian minta maaf. The flood gates will be opened.

Post a Comment

9 Comments

  1. Tgk. si ANJING SAMSENG/PENGGANAS DAP yg. MENGGUGUT akan POLIS Islam/Melayu kita - BUKAN main lagi, sewenangnya nak MEMINTA maaf sj., tapi terus MENIPU dgn. MENYALAHkan POLIS pula dlm. TANGKAPAN ke atas geng SAMSENG dia- si PENYELUDUP rokok dan arak HARAM tu!!! Dahlah TAK diREMAN kedua2 EKOQ SAMSENG ni!! Pihak KASTAM pula mana oi - hang TIDOQkah?!!!

    Bahkan dia dgn. ANGKUH punya MENIPU, kononnya POLIS kena SETIA dgn. rejim PH ni - sdgkan ini MENYALAHI Undg2 Perlembagaan kerana KESETIAN Polis adalah pd. DYMM YDPA kita, serta UNDG2 PERLEMBAGAAN kerana POLIS dan seluruh PENJAWAT AWAM dilANTIK oleh DYMM YDPA mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN 132 dan 140!!

    PDRM dan KETUA POLIS NEGARA - JANGAN pilih kasih oi!!!!!!!!!!! REMAN cepat dan DAKWA betul2 si SAMSENG2 DAP bangkai ANJING homo jijik ZIONIS ISrael ni!!! Lihat di -

    http://wak-labu.blogspot.com/2019/05/pemimpin-dap-minta-maaf-hantar-mesej.html (AWAS: ini blog DALANG DUA MUKA)


    Pemimpin DAP minta maaf hantar mesej ugut OCPD

    May 21, 2019 !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kasi sumbat dalam penjara samseng² dap ni... Dasar pendatang kafir!

      Delete
  2. Mengugut pihak polis adalah suatu perkara yang amat serius dan sangat menyalahi undang2. PRDM perlu segera membawa perkara ini kemahkamah, itupun jika pihak polis masih mempunyai maruah dan integriti.

    ReplyDelete
  3. Teringat kisah dahulu bilamana Parti Komunis Malaya menyerang balai polis dan membunuh bergitu ramai anggota polis dan anggota keluarga mereka. Kini DAP pula mengugut pihak polis. Perkara ini AMAT SERIUS dan PRDM perlu segera mendakwa ahli DAP ini walaupun dikatakan dia telah meminta maaf.

    ReplyDelete
  4. Hilang integriti polis kalo berlembut sangat bila kesalahan nyata dilakukan. Salah tetap salah

    ReplyDelete
  5. Pencuri / pembunuh...boleh la minta maaf kalau kena tangkap..

    ReplyDelete
  6. mohon pihak berkuasa bsikap bertegas demi keadilan dan keamanan negara. bagi pengajaran buat semua. Respek salam hormat semua anggota polis.

    ReplyDelete
  7. Kimax punye pendatang.... Lenkali bg lg kuasa kt geng2 diorg..... Musibah n bala dikerjakan diorg....

    ReplyDelete
  8. Amik tindakan yg sewajarnyalahh..
    Mcm ni ke Malaysia..
    Bangsa ni selalu buat kacau kt malaysia.....
    perjuangn komunis xpenah padam...
    #Peringatan..!!!!

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..