Full Width CSS

[Video] Perbuatan Tidak Endah Keluarga DiRaja Johor Adalah Cerminan Peribadi Yang Sebenar Diri Mukhriz Mahathir


Ramai yang mengkritik kebiadapan Menteri Besar Kedah, Mukhriz Mahathir yang dengan sengaja tidak menghulurkan tangan dan menyapa keluarga DiRaja Johor semasa di Pekan, Pahang semalam.

Perbuatan yang mendapat kritikan netizen ini juga dirakamkan ketika Mukhriz sedang menuju mengadap YDP Agong bagi menyampaikan ucapan sembah takziah kepada keluarga DiRaja Pahang di atas kemangkatan almarhum Sultan Ahmad Shah kelmarin.


Lihat video.


Kata orang biar biar buruk kain dipakai, asalkan pandai mengambil hati bermaksud biar miskin asalkan berbudi bahasa dan berhati mulia. Dalam konteks Mukhriz ni, dia memang dah kaya raya tetapi apa salahnya merendahkan diri dan membuang rasa ego. Unless ego tu memang dah sebati dalam diri, takleh buat apa dah.

Sekurang²nya lupakan sengketa perbalahan antara bapak hang dan TMJ. Boleh jer mereka bertegur sapa dan bersalaman di luar istana. Tapi hang pulak sentap lebih².


Relaks jer TMJ bersalaman dengan Perdana Menteri ibarat yang baik dipakai, yang buruk dibuang bermaksud memilih kesesuaian sesuatu perkara itu hendaklah dengan bijaksana.

Apa kata geng² PPBM di Johor?

Hari tu kata prinsip perjuangan parti sama seperti UMNO iaitu demi Agama, Bangsa, Raja & Tanah Air. Tapi sekarang ni, dengan Raja pun korang takleh nak hormat, lagi mau sembang.

Post a Comment

8 Comments

  1. Salam pun diPOLITIKkan? Adoi!

    ReplyDelete
  2. Apa yg tak kena......?
    Tengok betul-betul video tu.
    Aku nampak Mukhriz mengangkat tangan membuat sembah kpd Sultan,tanda hormat. Siap ada senyum. Cuma tak salam saja. Dia bukan menonong jalan, langsung tak pandang. Dia cuma tak salam je. Ini pun salah ke....?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payah buat tunjuk sembah, kau melayu, sultan pun melayu..salam adalah tanda hormat paling afdal cara org melayu. TMJ pun salam macam biasa, apa kejadah mukhriz tiba2 nak buat tanda sembah tiba2 ikut protokol baju hitam la putih la..ni majlis arwah je pun

      Delete
  3. Dia angkat tangan sembah pada YDP Agong tu.. tgk jarak dan eye contact Mukhriz..

    ReplyDelete
  4. cucuk bro jangan tak cucuk. Kalau bukan sebab dedak, aku respect. Otherwise, selamat jadi darah daging.

    ReplyDelete
  5. si boboi yg perasan hebat angkuh tak salam Sultan Johor... abah anak sama bodoh sombong

    anak2 memanda bailout yang bodoh sombong...


    TMJ you re awesome... walau di maki maki dari kes fitnah prebet adam TMJ tetap menyantuni si kepala perompak negara...



    tahniah TMJ.. daulat tuanku

    kalau najib atau pemimpin umno buat tak cukup tanah macai stok fitnah maki hamun

    ReplyDelete
  6. Agak2nya Bangsa Johor bersama2 dengan raja2 mereka atau bersama2 Kutty/Mukris dalam isu ini?

    ReplyDelete
  7. Tak ada apa yang boleh dibanggakan dengan anak Kutty ni, bakat sebagai pemimpin pun tak ada... macam adik beradik yang lain yang tiada bakat berniaga, hanya harapkan Kutty sehingga suatu ketika terpaksa bail out perniagaan anak yang hampir bengkrap guna duit Petronas...

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..