Full Width CSS

PKR Seronok Bersemburit, DAP Pula Sibuk Daftarkan Warga Asing Jadi Warganegara Malaysia


Ketika Azmin Ali dan Anwar Ibrahim sedang bertelagah menegakkan benang yang basah terkena air mani, DAP pula ketika ini sedang bertungkus lumus membawa masuk berduyun² manusia yang menjadi tanda tanya kewarganegaraan mereka.



Ini hal yang berlaku saban hari di Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) Putrajaya dan Damansara yang dikatakan terdapat beberapa 'rombongan' atau segerombolan manusia yang hadir ke sini membuat permohonan menjadi warganegara Malaysia.


Amat jarang sekali kita mendengar atau melihat permohonan menjadi warganegara ini secara beramai². Pelik tapi benar di zaman PH memerintah hari ini. Semuanya boleh asalkan puak PH memerintah. Tambahan pula ada DAP, lagi menjadi² sekarang ini.

Apa yang membimbangkan kita sebagai warganegara adalah pertambahan jumlah pelancong hilang di Malaysia terutama dari China. Mengapa mereka boleh dikategorikan hilang? Mereka masuk ke sini sebagai pelancong tetapi dilaporkan tidak keluar² dari negara ini. Laporan Polis pun tiada menunjukkan sama ada mereka benar² hilang atau dihilangkan dengan rela.

Pada tahun 2005, kerajaan melalui Kementerian Dalam Negeri (KDN) melaporkan seramai 50,000 orang pelancong dari China hilang tanpa dikesan di Malaysia.

Tiba² benda bawah ini terjadi.


Adakah mereka ini pelancong yang gagal dikesan kerajaan pada tahun 2005 dan tahun² berikutnya? Lama betul bertapa di Pulau Ketam, Selangor. 

Masih lagi mahukan PH berkuasa di Malaysia? Banyak kemungkaran yang telah dilakukan oleh mereka. Kalau nak tunggu Menteri KDN jawab, lambat sangat lah sebab dia pun tengah berkira² nak jadi Perdana Menteri selepas Mahathir.


Post a Comment

2 Comments

  1. Mereka tak nampak macam cina Pulau Ketam, macam cina Kuala Selangor, mereka lebih mirip seperti pendatang dari China, Macau, Hong Kong dan Taiwan. Tak usah la lagi ambil jadi warganegara, janganlah diulangi kesilapan lampau dengan bersetuju menerima jutaan kaum pendatang cina sebagai warganegara. Mereka kini telah mengambil segala hak2 orang Melayu, hak pendidikan, hak politik, hak pekerjaan dan segala2nya...

    ReplyDelete
  2. Idiot, masaalah pendatang haram ni berlaku sejak DUMNO/BN memerintah lagi. Dekat pilihanraya je ramai yg diberi kad pengenalan biru. Saya bukan ahli mana2 politik tapi masaalah ini penyebabnya ialah DUMNO/BE END....

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..