Full Width CSS

Pelabur Asing Mulai Tinggalkan Malaysia Dengan Jualan Terbaru Hampir RM300 Juta


Inilah realiti yang sedang berlaku apabila Malaysia dipimpin oleh mereka yang berniat jahat dan mempunyai dendam kesumat. Pelaburan asing tak dibawa masuk tapi asyik bercerita 'kegagalan' kerajaan terdahulu. 

Padahal diri sendiri yang gagal tapi mudah menuduh orang lain.



Dana asing telah bertindak menjual sejumlah RM293.5 juta bersih dalam tempoh 29 Julai-1 Ogos lepas iaitu kira-kira enam kali lebih tinggi daripada RM53.4 juta yang dilepaskan sepanjang minggu sebelumnya.

Penganalisis MIDF Amanah Investment Bank Bhd Research (MIDF Research) Adam Mohamed Rahim berkata sebahagian besar daripada aliran keluar itu adalah disebabkan oleh hari dagangan terakhir Julai yang jatuh pada Rabu dan membabitkan jualan bernilai RM334.3 juta bersih menjelang mesyuarat dasar Rizab Persekutuan Amerika Syarikat atau Fed serta berlaku di tengah-tengah rundingan dagangan AS-China yang kurang agresif.

Aset dan pegangan saham milik kerajaan pun dah dijual oleh PH. Bila dah habis jual nanti, mereka akan biarkan Malaysia muflis dan ketika itu mereka dah berada di luar negara mengecapi kemewahan. 

Tukar PH sebelum kita dimangsakan untuk kali kedua. 



Post a Comment

2 Comments

  1. Jom semua rakyat dikalangan B40 dan M40 penyokong2 perpaduan UMMAH PAS UMNO sama2 kita berkempen untuk berjimat cermat disaat2 getir dalam menempuh kesusahan hidup, kesempitan hidup, kemelesetan ekonomi, disaat harga barang2 yang terlalu mahal, disaat yuran2 universiti yang naik mendadak. Belilah barang2 yang perlu sahaja dan jangan berlebih2an. Jom semua kita majukan produk2 dan kedai2 Muslim. Jangan lagi membeli produk2 DAP dan berkunjung dikedai2 DAP. Jom semua sama2 kita jayakan!

    ReplyDelete
  2. PERALIHAN KUASA PM KE 8 DITETAPKAN 9.MEI.2019

    Tiga NGO kerajan PH iaitu Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih 2.0), Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) dan Gabungan Bertindak Malaysia (GBM).Gabungan itu mendesak Tun menyerahkan kuasa pada 9.Mei.2021 genap 3 tahun Tun jadi PM sementara.

    Mereka menerusi surat terbuka bersama kepada Dr. Mahathir menggesa Perdana Menteri dan kepemimpinan PH mengambil langkah jelas untuk membawa kestabilan politik negara dengan meletakkan pakej peralihan berdasarkan perjanjian sebelum Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).

    ALJUBORI DATELINE SUDAH DI BERI
    KATA DUA KEPADA SI RENTA KUTTY INI
    KERUSI PIDANA MINTRI KIAN PANAS NI
    PLURALIS MURTAD VS COMANGO TOKSIK KINI

    "Pergolakan PKR selaku parti komponen utama dalam gabungan PH sedang merisaukan rakyat dan komuniti antarabangsa kerana berpotensi untuk memecahbelahkan gabungan tersebut serta menyebabkan politik negara ini dalam keadaan kucar-kacir.

    AZMIN PULA BERI KATA DUA PADA GABUNGAN 3 NGO TERSEBUT

    Dalam satu lagi persidangan Azmin Ali beri amaran kepada 3 NGO supaya Tun Mahathir menerajui negara sehingga habis penggal.

    Azmin berkata "Mahathir perlu diberi peluang memimpin hingga ke akhir penggal bagi menjamin kestabilan, kesinambungan dan ketuntasan dasar-dasar kerajaan."

    Beliau berkata demikian bagi mengalu-alukan kenyataan Presiden PAS Abdul Hadi Awang yang menegaskan pendirian parti itu dan sekutunya Umno terhadap Mahathir.

    “Pendirian tersebut adalah seiring pandangan yang pernah saya lontarkan supaya usaha mengembalikan kegemilangan negara dapat di realisasikan dengan segera,” kata Azmin

    Mengikut perjanjian dalam Pakatan Harapan (PH) Mahathir akan menyerahkan teraju kepimpinan negara kepada Presiden PKR Anwar Ibrahim.

    Tiada tempoh masa khusus dinyatakan.

    Bersatu Johor juga menyokong kenyataan Azmin agar Mahathir dibiarkan menjadi perdaha menteri selama lima tahun.

    Terdahulu hari ini, Naib Presiden PKR, Zuraidah Kamaruddin juga menyatakan sokongan sama kepada Mahathir untuk terus menerajui negara.

    MAK LAMPIR ASSMIN TEGUHKAN DIRI
    SIB BAIK ADA ATOK RENTA NAK MATI
    KEM ALJUBORI NAIK MINYAK GILA BABI
    MERECIK HAWAW MASAM TAK TERTAHAN LAGI

    Yang jadi mangsa adalah rakyat Malaysia contoh mangsa terbaru peneroka dinafikan bantuan tanam semula getah dan sawit.

    BRIM yang dijanjikan bulan ini tidak dapat lagi. Hari raya korban tinggal beberapa hari lagi dan tiada persediaan Hari Raya Korban untuk rakyat miskin menjelang Aidil Adha kali ini.

    APA YANG UMNO/PAS DAN GABUNGAN PENYATUAN UMMAH PATUT LAKUKAN DALAM SITUASI DIATAS

    Pergolakan krisis MB Selangor semakin parah. Hari ini. 4 adun Selangor dititah mengadap Sultan Selangor. Undi tidak percaya pada MB Selangor akan dijalankan sebab kem Brader Anwar Bin Ibrahim sudah ada majority singkir MB Selangor. Sesama sendiri dari kem kunyit berantakan.

    SESAMA KEM KUNYIT SRDANG BERANTAKAN
    PENYATUAN UMAH KENA BIJAK BERHELAH
    SEMUA SILA DUDUK JANGAN B'LARI LARIAN
    PANJI MANA LINGKUP DULU TEPUK SAKAN

    Penyatuan ummah perlu bertindak bijak perang sesama geng kunyit bertempur. Perlu sedikit gula gula, suara lunak dan madah berhelah sebanyak mungkin supaya semua kem kem kunyit boleh dikawalkan antara mereka.
    Dengan erti kata mudah kepentingan penyatuan ummah paling diutamakan dari kemelut perang gang kunyit ini.
    Dengan kata yang lebih mudah 'sila duduk jangan lari' sediakan pop corn tambah dan tepuk tangan ramai ramai sambil menyaksikan wayang semburit gang panji kunyit hitam hawaw masam


    #POPCORNTAMBAHDANTEPUK


    miajalipahJR

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..