Full Width CSS

ABU - Tak Kenang Dek Untung

Berikut merupakan penjelasan mengenai tertubuhnya ABU - Asalkan Bukan UMNO

Mengapa ABU
Pulau Pinang dijadikan sasaran paling utama untuk Umno melampiaskan politik perkauman. Ketua Menteri P.Pinang juga sering menjadi mangsa serangan perkauman oleh Umno kononnya meminggirkan melayu walaupun pada hakikatnya statistik terbaru menunjukkan Kerajaan P.Pinang sebenarnya lebih banyak mengagihkan projek dan tender terbuka kepada bumiputra.

Perkauman sempit yang dimainkan oleh Umno dengan cubaan melaga-lagakan keharmonian rakyat di Pulau Pinang jelas memberi gambaran betapa Umno tiada cara untuk meraih perhatian rakyat melainkan dengan dendangan perkauman. Adalah menjadi kelebihan buat Umno jika berlaku ketegangan kaum di Pulau Pinang, tetapi bagi rakyat ianya mengundang rasa tidak selamat jika taktik perkauman sempit ini terus tidak dibendung.

Umno juga telah menyalahguna anak muda di Pulau Pinang untuk politiknya. Anak-anak muda ini diupah untuk membuat kacau dalam beberapa himpunan memburuk-burukkan Pulau Pinang, lantas mengambil kesempatan memberi gambaran buruk ke seluruh negara di atas penguasaan media yang dimiliki Umno.

Siapa ABU
ABU ialah saya, saudara dan kita semua rakyat biasa yang bersetuju mengenepikan perbezaan dalam mencari kesamaan melawan kezaliman Umno sehingga tumbangnya Umno dari kekuasaan. ABU tidak dimonopoli oleh mana - mana parti politik atau organisasi. ABU milik rakyat yang sedar perlunya bangkit dengan berani dan dengan tegas menyatakan tidak kepada Umno. ABU ialah trend kebangkitan melawan penindasan. Semua rakyat, organisasi dijemput bersama dan ialah pemilik gerakan ABU. SAMM terlibat menggerakkan ABU atas kesedaran tetapi ABU bukan milik SAMM.

Ulasan :

Padahal sebenarnya puak² haram ni ketakutan dgn kekuatan UMNO. Macam² alasan yg puak pembangkang ni bagi utk kaburi pemikiran rakyat mengenai UMNO.

Semestinya ABU ini dipengaruhi oleh org² politik yg disupport dari belakang oleh org² gila jawatan utk jadi Perdana Menteri dan Menteri² Malaysia supaya senang nak sapu duit negara.

Apakah kini terdapat rakyat yg tertindas di bawah kerajaan UMNO?
Adakah kerajaan UMNO memilih bulu utk memberi bantuan?
Apakah perkara yg dibenci sgt oleh mereka sehingga tertubuhnya ABU ini?

Tapi apa yg pasti tindakan mereka sekadar ingin melepaskan geram terhadap UMNO spt parti² politik pembangkang.

Post a Comment

1 Comments

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..