Full Width CSS

Chua Soi Lek Nak Masuk DAP

"Saya akan masuk DAP jika hudud dilaksanakan" - Chua Soi Lek

"Saya tak kisah jika Chua Soi Lek nak masuk mana-mana parti tapi saya akan terkejut jika dia masuk PAS" - Rezqeen Hill

Presiden MCA, Chua Soi Lek sekali lagi membawa suara songsang DAP berpendirian negatif mengenai soal Perlaksanaan Hukum Hudud. Kenyataan yang dikeluarkan di beberapa Laman Portal Pro Pakatan jika dilihat secara terperinci punyai kemusykilan dan perkaitan hubungan beliau bersama Parti pimpinan Lim Kit Siang itu.

Apa motif isu Hukum Hudud sengaja dibangkitkan berulang kali oleh Pemimpin Cina yang senasib dengan Anwar melalui pendedahan Video Seks ini? Adakah Soi Lek sengaja menggunakan platform suara DAP sebagai ugutan jahat agar beliau dipilih semula menjadi calon bagi kawasan Parlimen beliau sebelum ini iaitu Parlimen Labis.

MCA sejak sekian lama bersama anggota2 BN yang lain tidak pernah menimbulkan isu Hudud kerana keputusan bersama yang dicapai sejak Kemerdekaan Pertama pada 1957 tidak akan sama sekali menimbulkan isu2 sensitif sebegini.

Apa yang lebih menjangkalkan, beliau selaku Presiden dilihat bersendirian dalam isu ini dan tiada respons atau maklum balas sokongan daripada Peringkat akar umbi mengenai apa yang dinyatakan beliau. Rata2 Pemimpin MCA sejak dahulu bersama komponen2 yang lain tidak menganggap isu Hudud ini sebagai intipati yang perlu diperjelaskan.

Adakah Soi Lek membuat kenyataan mewakili Parti ataupun bersendirian? Atau sebagaimana yang didakwa beberapa Pemimpin MCA yang tidak menyokong beliau mendakwa beliau kerap kali bertemu dengan beberapa Pemimpin DAP? Soi Lek bawa suara DAP dalam BN?

Jikalau inilah cara kamu berpolitik, jangan harap PM akan pilih semula kamu. Kerana kamu dibenci masyarakat Cina di Negara ini.

Sumber : Gelombang Rakyat

Sebenarnya Soi Lek takut dgn negara Islam yang dibawa oleh UMNO

Post a Comment

2 Comments

  1. Kalau NAK MASUK DAP masuklah, Kalau NAK MASUK PKR masuklah, Kalau NAK MASUK PAS pun masuklah..
    RAMAI lagi Ahli MCA yang berkaliber, tak banyak kes dan isu moral yang boleh memimpin MCA..

    ReplyDelete
  2. PM kena nasihatkan CSL ni supaya jangan komen pasal HUDUD kalau tak ada ilmu tentangnya.

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..