Monday, March 19, 2012

Akhirnya Kadiaq Keluaq UMNO

Alhamdulillah..

Itulah ucapan pertama saya selepas membaca berita mengenai pengumuman keluar parti oleh Kadiaq atau nama sebenarnya Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir hari ini.

Perasaan lega ini berikutan dengan beberapa statement nya yang bercanggah dengan perjuangan UMNO selama ini.


Baguih la gitu noh.

Sekor PARASIT dalam UMNO dah keluaq. Pasni mana² PARASIT dalam UMNO boleh lah umum keluar parti pulak ya.

Tahniah Kadiaq

Berita penuh.

Pemimpin veteran UMNO yang juga bekas menteri kabinet, Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir hari ini mengumumkan meletakkan jawatannya selaku ahli UMNO. 

“Pada hari ini saya telah pun mengirim surat kepada Setiausaha Agong UMNO Malaysia untuk meletakkan jawatan selaku ahli UMNO mulai hari ini,” katanya dalam satu kenyataan ringkas.

Abdul Kadir menjadi ahli UMNO dan memegang pelbagai jawatan dalam parti sejak tahun 1956 dan pernah menjadi Menteri Penerangan dan Menteri Pelancongan. 

"Pada minggu sudah saya telah meletakkan jawatan selaku Bendahari UMNO Bahagian Kulim/Bandar Baharu, jawatan yang akhir dalam UMNO yang saya menjawat," katanya dalam kenyataan itu. 

3 comments:

  1. tindakan yang cukup bijak kerana dengan perletakkan jawatan ini, maka peluang akan terbuka luas kepada golongan pelapis untuk menerajui mana-mana jawatan yang dipegang dalam UMNO selama ini. UMNO perlukan orang yang lebih matang, efisien dan istiqomah. Tiada tempat bagi yang merungut atau merajuk.
    Hilang satu, beribu ribu menunggu untuk mengganti. Politik sekarang bukan macam dulu lagi. Informasi, membuat keputusan, penilaian dan sebagai nya tidak memerlukan masa yang lama. Semua perbandingan boleh didapati di skrin komputer.
    Cuma ada lagi beberapa kerat kayu mati yang perlu dibersihkan atau di kejutkan agar tidak dibuai oleh mimpi nelayan tua. Kalau tenaga dah kurang, berundurlah. bagi peluang pada generasi Y.

    ReplyDelete
  2. tentu dia banyak tau rahsia pemimpin2 umno kan...bolehlah publish....nak tau jugak..pemimpin umno ni kan dah lebih 50 tahun perabih duit rakyat...

    ReplyDelete
  3. baguslah tuuu....sampah byk dlm taliair akan memyebabkan banjir...jd baik jugak dibuang...buat sakit mata memandang

    JEBAT MELAKA

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

BAJU SEA GAMES 2017

BAJU SEA GAMES 2017
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...