Full Width CSS

Anak Muda PR Suka DiperBODOHkan

Gambar ni saya dapat dari blog dan facebook puak harbi pembangkang.

Cuba lihat perbezaan gambar di bawah ini. Satu berlaku di Malaysia dan satu lagi berlaku di Canada.



Perbezaan:

Kejadian di Malaysia merupakan Demontrasi Tunjuk Perasaan Aman (BERSIH) yang bertukar menjadi ganas apabila peserta demo enggan menuruti arahan Polis dan Polis terpaksa melepaskan pancutan air kepada peserta demo untuk meleraikan mereka sebelum keadaan bertukar menjadi ganas.

Kejadian di Canada. Lihat mengapa ada pagar antara Polis dan penembak air. Ini merupakan acara sambutan yang diadakan saban tahun yang dinamakan Toronto Pride Festival.Festival ni diadakan untuk menunjukkan @ mengekpreskan diri dengan pegangan atau kegiatan yang kita sukai.

Bukan saja untuk suka² tetapi festival ini membawa maksud mendalam seperti pertubuhan yang ingin mendapatkan hak sama rata dan perjuangan kepada hak asasi manusia. Sebagai contoh, Sexuality Freedom untuk golongan homoseksual lesbian dan gay.

Tengok video di bawah.



Acara Pride Toronto ni telah dimasukkan ke dalam kalendar pelancongan Canada kerana memang berupaya menarik minat dan sokongan banyak pihak dari seluruh dunia. Termasuklah golongan Gay dan Lesbian Malaysia.


Lihat tahap kebodohan sebilangan rakyat Malaysia yang hanya percaya dengan apa yang mereka lihat tanpa membuat sebarang rujukan.


Lagi.. 


Memalukan kalangan yang melihat gambar ni merupakan golongan muda yang kononnya mengaku sangat BIJAK dan CERDIK untuk memilih dan membawa haluan negara suatu hari nanti. Rata² antara mereka memberikan kutukan, cacian dan herdikan kepada Perdana Menteri dan kerajaan BN.

Saya percaya mereka ini mengaku pandai apabila tamat belajar dan memiliki segulung Diploma atau Ijazah sebaliknya menjadi bodoh apabila berhadapan dengan isu² semasa.

Kalo tak percaya, cuba anda handle sebuah interview dengan golongan ini dan tanyakan isu² semasa serta soalan yang berkaitan dengan kerajaan. Jaminan saya, 2 daripada 10 calon saja yang boleh jawab dengan bagus. Selebihnya golongan seperti yang nyatakan di atas tadi.

Ada otak tak reti nak guna.

Kesimpulannya :

Facebook Say No To Najib merupakan group yang menyokong golongan homoseksual seperti Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim



Post a Comment

1 Comments

  1. kita tak yah g jauh laa tgk laa nanti bersepah Gay termasuk Anuwar akan pergi meraikan Gay Parade di PAtong Phukuet hujung bulan April nanti..

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..