Thursday, March 8, 2012

Kenapa Selangor Enggan Bubar DUN

Saya rasa sedikit pelik dengan kenyataan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim yang menyatakan keengganan kerajaan negeri membubarkan DUN jika Perdana Menteri, Dato Seri Najib Tun Razak mengumumkan pembubaran Parlimen sebelum bulan Jun 2012.



Kini baru saya paham mengapa.

Khalid Gagap kata nanti membazir pulak duit rakyat pasal tempoh pilihanraya umum akan datang valid sehingga 2013. Tapi sebenarnya Khalid mempunyai agenda lain iaitu mahu menguruskan sampah² di Selangor terlebih dahulu sebelum melepaskan negeri Selangor kepada Barisan Nasional.

Bagus betul lah depa ni, macam penyewa rumah pulak. Bersihkan rumah dulu sebelum pulangkan semula pada tuan rumah. Sikap terpuji beginilah yg kita patut terapkan pada setiap rakyat Malaysia.

So agak²nya berapa ribu tan sampah yg ada di Selangor, ya Khalid?

Baca sini dan sini.

3 comments:

  1. jawab eden sonang jo. dio takut kawan kawan dio yang tak sampai 5 tahun jadi adun tak dapet pensen. saoran adun tu mosti ponuh 5 tahun baru ado pensen. kalo pm bubar parlimen ado yang 1st timer tak do pensen lah. itu yang dio takut. yang keduo pr akan kalah di banyak nogori utmao selangor. jadi kelomahan pr memerintah akan terbonggarlah. tu jo.

    ReplyDelete
  2. lepas ni YAB khalid setuju nak adakan Pilihan Raya sama dengan pusat sebab masalah sampah dah selesai.Cara dia selesaikan masalah sampah ialah dengan banjir yang melanda selangor semalam.Habis diangkut dek banjir sampah2 kat selangor

    ReplyDelete
  3. tak sabar nak tengok BN perintah Selangor semula

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...