Wednesday, April 18, 2012

Mansuh PTPTN & Mahasewel Perosak Negara


Inilah muka yang degil dan tak mahu bayar hutang PTPTN. Memalukan !!

Bukan saja memalukan diri sendiri malahan memalukan ibu bapa (tu pun kalo ibu bapa dorang open minded lah sangat), sedara mara, jiran tetangga, bangsa dan agama sendiri.

Kalo dah berhutang tu, bayar lah semula. Kalo takmo berhutang, lain kali jangan apply apa² loan. Jika tidak, itu dinamakan bodoh piang.

Kepada Mahasewel sekalian, cuba fikir tengok.

Jika korang bagi pinjaman pada seseorang, kemudian orang tu takmo bayar. Apa perasaan korang time tu??? Geram? Marah? Sakit Hati? Nak tumbuk je muka?

Hah itulah juga perasaan orang² PTPTN  sekarang ni.




Bukan senang nak jadi kerajaan dan membuat keputusan tanpa memikirkan implikasi daripada keputusan yang dibuat kelak.

Banyak pihak yang turut sama merasa bebanan daripada pemansuhan PTPTN ni nanti. 

Cuba try mintak Unisel mansuhkan dulu hutang PTPTN pelajar²nya. Naik ker tidak cukai di negeri Selangor?

Tepuk kepala tu sikit, sedarlah dengan masa depan. Jangan dok syok sekarang ni je


Twitter : @REZQEENHILL
Bbm : 23C29857
Emel : reezqeenos@gmail.com

1 comment:

  1. Yang kesiannya tempias darpada perbuatan bebudak mentah ni adalah mak bapak mereka..seolah-olah anak2 ini tak dapat pengajaran agama yang sempurna daripada mak bapak sebab tu lah mereka menjadi saorang budak yang kurang..belajar pun belum habis dan belum tentu berjaya dah berlagak pandai dan terpelajar..sedar2 laa sikir wahai bebudak mentah..kehidupa seharian kalian sekrang ni pun ditanggung oleh duit PTTN dan duit mak bapak..so jangan nak berlagak terpelajar laa tetapi realitinya kalian merupakan saorang budak yang bangang sebab rela membiarkan diri dipergunakan oleh orang lain demi upah yang tak seberapa..

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...