Sunday, April 1, 2012

Pelbagai Kegunaan Babi

Puaslah saya memikirkan mengapa & kenapa banyak peralatan, benda dan makanan yang kita makan terdiri daripada lemak babi, kulit babi dan macam² lah.

Gambar di bawah ini telah menguraikan segalanya mengenai 1001 kegunaan babi kepada manusia yang saya pasti para pembaca sekalian pun kurang mengetahui akan perkara ini.

Meh lah tengok babi kat bawah ni sat.


So selepas ni, pandai² lah ya nak hidup.

Tengok dahulu material pembuatan barangan yang hendak kita gunapakai. Pastikan alatan yang kita gunakan tidak bersumberkan dari babi dan yang paling penting sekali makanan yang hendak ditelan tu wajiblah dianalisis bahawa tidak tergolongan dari sumber babi.

Apa yang penting, carilah makanan yang sudah mempunyai sijil dan cop Halal yang sah oleh pihak JAKIM ataupun Majlis² Agama negeri.

Sebagai rujukan, saya berikan di bawah ini code² produk yang mengandungi bahan berperisa babi.




E100, E110, E120, E140, E141, E153, E210, E213, E214, E216, E234, E252,E270, E280, E325,E326, E327, E334, E335, E336, E337, E422, E430, E431, E432, E433,E434, E435, E436, E440,E470, E471, E472, E473, E474, E475,E476, E477, E478, E481, E482, E483,E491, E492, E493, E494, E495, E542,E570, E572, E631, E635, E904.

Saya tak tau bagaimana anda nak ingat nombo² di atas. Kalo perlu print dan simpan dalam purse & wallet, buatlah. Kalo nak tulih dalam henpon pun boleh dah.




Berhati² dengan produk berasaskan babi.

Azmin Ali kata Anwar Ibrahim babi


1 comment:

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...