Wednesday, May 16, 2012

Benarkah #UMNO66 Beli Tunku Aziz


Jika benarlah dakwaan bangang daripada Pembangkang ini, maka saya secara pastinya akan boikot mengundi pada PRU akan datang.

Pembangkang dakwa :

"UMNO telah 'membeli' Tunku Aziz dengan bayaran RM10juta untuk beliau keluar daripada DAP"

Hahaha sebagai orang UMNO ataupun orang atas pagar, apa anda rasakan?

Saya ada beberapa persoalan kepada semua orang.
Pertama, apasal bodoh sangat UMNO nak beli Tunku Aziz dengan RM10juta?
Kedua, apa sumbangan Tunku Aziz sehingga dia digilai UMNO?

Hahaha saya tak tau jawapan anda tapi ini pendapat saya.
Pertama, UMNO takda sebodoh yang disangka. Nilai RM10juta tu lebih baik beli undi untuk mengundi Barisan Nasional. Bayar seorang pengundi RM100, BN dapat undi sebanyak 10,000.
Kedua, jika difikir²kan. Tiada langsung sumbangan Tunku Aziz kepada negara kecuali cuba memecah belahkan orang Melayu untuk terus support DAP sebelum ini.

Berbalik kepada perenggan awal di atas tadi tu bahawasanya saya akan memboikot untuk mengundi pada PRU akan datang hanyalah retorik saja. Pasal niat untuk menang calonkan Barisan Nasional di Parlimen Bandar Tun Razak sudahlah lama dipendam sejak PRU-12 yang lalu.

Kesimpulan ceritanya kali ini, UMNO takkan buat kerja bodoh membazirkan duit beli individu untuk keluar parti. Itu bukan UMNO tetapi PKR.


*daripada UMNO beli Tunku Aziz, lebih baik UMNO belikan saya sebijik kete buatan Malaysia, Preve je, boleh la ya DS Najib?~ Hehe..

Twitter : @REZQEENHILL
BBM : 23C29857
Email : reezqeenos@gmail.com

5 comments:

  1. eden dan semuo rakyat malaysia berketurunan Melayu Islam tau apo dapigs tu. Kito tau bagaimano dio diboranakan dan siapo omak nyo.
    jadi tuduhan UMNO boli Tunku Aziz ado lah mainan. bilo oran keluar jo dari dapigs,pkr atau pas pis pus umno yang boli. apo kato simamak kodah tu yang masuk pkr? dio kono boli ko? atau dio kono jual dek umno? di jual kot? oran dah lapok tak berjawatan apo lagi meroyan lah. agak nyo hilang bow tie dah.
    jangan pandang umno rondah. kito tunggu pru 13.
    tapi pado Tunku Aziz ,syabas eden ucapkan korano sudah sodar bahwa lge dan lks ado lah puppet dari sebarang selat johor. melayu tak akan dapet tompet dalam dapigs hanyo namo saja.

    ReplyDelete
  2. sikit2 umno sikit2 umno jamban kulup betul puak pakatan ni.. jebon.. pui.. haha

    ReplyDelete
  3. betul tu. lebih baik bagi sorang 100 ringgit utk undi BN... daripada bagi kat Tunku Aziz tu...

    ReplyDelete
  4. Lepas ni siapa lagi umno nak beli , saya cadangkan safi sali.

    ReplyDelete
  5. Bagus juga cadangan tu, boleh la UMNO beli Safee Sali~ hehe

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

BAJU SEA GAMES 2017

BAJU SEA GAMES 2017
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...