Tuesday, May 22, 2012

Usah Ragui Saya - Nik Aziz


Gila lah ini orang tua. Suka-suka mau cakap itu ini. Takda fikir langsung perasaan dan fahaman orang lain. Yang difikirkannya, sedap diri sendiri je.

Agaknya memang begitu la pe'el orang-orang Pembangkang ni. Main, bantai sedap sorang-sorang tapi bila benda tak menjadi, dihalakan salah tu pada orang lain. Yang pastinya orang lain tu UMNO lah.

Untunglah jadi orang Pembangkang, bleh tibai isteri orang, anak orang, china doll. Bila dah kantoi, salahkan orang.

Bukan pasal itu sebenarnya saya ingin cerita tapi tentang soal keikhlasan Nik Aziz dalam bermuzakarah bersama UMNO yang meletakkan syarat-syarat pelik.

Mungkin bagi Pakatan, syarat tersebut adalah wajar kerana ia dilihat menyebelahi mereka tapi bagi orang yang atas pagar pula mendapati ia sesuatu yang tidak adil untuk sebelah pihak saja yang bakal mendapat keuntungannya.

Muzakarah perlulah ada keuntungan ataupun keberhasilan yang boleh diterima dan dikecapi mana-mana pihak yang terlibat. Andai ia hanya menyebelahi satu pihak saja, sudah pasti itu merupakan agenda tertentu yang bakal merosakkan perkara tersebut.

Kepada Nik Aziz, mungkin PAS dan Pakatan saja tidak meragui dia. Sebaliknya UMNO sejak dulu, kini dan selamanya akan terus tetap meragui keikhlasan manusia bernama Nik Aziz, si tua nyanyuk!

Alhamdulillah, pemimpin bongok bersama Pakatan.
Sent from my BlackBerry® smartphone powered by U Mobile

3 comments:

  1. ragu tak, sangsi jer

    ReplyDelete
  2. Tak ragu pon cuma meluat jerr ..kat Nik Ambiga

    ReplyDelete
  3. banyak sangat SETAN berkhemah dalam serban kot...???

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...