Thursday, June 21, 2012

Hairie Othman Masuk PAS Kerana Takut Mati?



Kerna takutkan meninggal dunia seperti Shamrin dan Bob Kuman, Hairie Othman lantas bersedia terus melompat ke dalam parti PAS yang diyakini akan membuatkan dirinya hidup lebih lama dan terampun dosa.

Lantaq pi lah kat hang Hairie !! Harap-harap 'hidayah' yang diterima tu bertepatan dengan kehendak Islam.


Kesimpulannya, hang join PAS pasal nak dapatkan populariti dalam dunia politik. Dalam erti kata lain, depa ni semua mengimpikan jawatan dan kedudukan menjadi .Wakil Rakyat.

Twitter : @REZQEENHILL 
BBM : 23C29857 
Email : reezqeenos@gmail.com  

6 comments:

  1. Pdhal masalah displin sbgi artis mamat ni

    ReplyDelete
  2. Pelakon tetap pelakon...dia tidak menghayati Kisah sebenar perjuangan Leftenan Adnan.Amat merugikan agama bangsa dan tanahair.

    ReplyDelete
  3. Kalau betul lah nak cari kebaikan, dalam UMNO pun ada. Adakah hanya parti PAS sahaja yang boleh menentukan kebaikan seseorang. Segalanya bergantung kepada diri sendiri. Saperti juga UMNO, bukan segalanya betul tetapi pokoknya kalau dah salah, tak usahlah kita ikutkan. Neraca yang sebenar benarnya ada didalam diri kita sendiri. Segala yang berlaku diluar merupakan petunjuk kepada kita.

    Hairie masuk PAS dengan kerelaan adalah satu perbuatan yang baik, iaitu tanpa paksaan. Oleh itu usahlah dicaci orang yang telah berjasa kepada kamu sehinggakan kamu dapat masuk PAS. Sekurang kurangnya kamu bersyukur kepada UMNO kerana telah menyedarkan kamu. Memang betul bukan UMNO yang memberikan kamu rezeki dan bukan juga PAS yang dapat menentukan pahahala dan dosa. Tidak kah kamu terfikir Allah telah membukakan hati UMNO untuk memberikan kamu rezeki tetapi Allah tidak membukakan hati PAS untuk memberikan kamu pahala kerana itu kerja Allah. Bercakap mengenai rezeki, adakah kamu fikir bahawa rezeki Allah itu datang dari langit hingga kamu sanggup mengatakan bukan UMNO yang berikan rezeki.

    Telah menjadi tabi’e semulajadi maknusia akan membantu mereka mereka yang membantunya. Jika kamu bekerja dengan UMNO, semestinyalah kamu menyokong UMNO dan untuk apa dibantu anjing yang tersepit sekiranya akan menggigit selepas dilepaskan? Begitu juga dengan PAS, jika kamu mencaci Nik Aziz, adakah kamu akan dipanggil untuk berceramah dipentas PAS?

    Biar logik didalam memberikan alasan dan renungkanlah hadith dibawah:

    Sabda Rasulullah s.a.w yang maksudnya:

    Sesiapa yang diberi suatu kebaikan hendaklah ia mengingatinya, sesiapa yang mengingatinya ia dianggap bersyukur. Sesiapa yang tidak mengenangkan budi yang diberi ia dianggap sebagai kufur nikmat.

    جالن لوروس

    ReplyDelete
  4. DITANGKAP KHALWAT
    « on: September 27, 2006, 02:51:52 PM »

    I am very surprised to see this news abt this 2 actors yg lama gak dah menyepi.. tup tup kluar berita nie.. dah takde kerja lain ker.. *sigh*

    Dua pelakon lelaki ditahan khalwat

    ALOR STAR: Dua pelakon lelaki drama popular ditahan penguat kuasa Pejabat
    Agama Daerah Langkawi kerana dipercayai berkhalwat dengan dua wanita di
    sebuah bilik hotel di Kelibang, dekat Kuah, Langkawi, awal pagi semalam

    Pasangan mereka tidak terbabit dalam lakonan dan menetap di Langkawi dan
    dipercayai sudah lama mengenali seorang daripada pelakon lelaki itu.

    Dua pelakon itu masing-masing sudah beristeri dan mempunyai anak di Kuala
    Lumpur, manakala pasangan mereka berusia 24 tahun. Seorang daripadanya
    tidak bekerja dan seorang lagi pengurus sebuah butik kecantikan di pulau
    berkenaan.

    Difahamkan, pelakon itu menyewa bilik berkenaan sejak 1 September lalu
    kerana sedang menjalani penggambaran drama di pulau itu.

    Seorang daripada pelakon lelaki terbabit pernah memegang peranan utama
    dalam sebuah filem berunsur patriotik manakala seorang lagi lebih dikenali
    sebagai hero drama bersiri. Kedua-dua mereka sudah beristeri serta
    mempunyai anak.

    " Katanya, kedua-dua wanita itu berusia 24 tahun dan seorang daripadanya
    adalah pengurus di sebuah butik kecantikan manakala seorang lagi ibu
    tunggal dan tidak terbabit dengan dunia lakonan.

    “Pada mulanya, kedua-dua pelakon lelaki itu enggan bekerjasama apabila
    diminta menyerahkan kad pengenalan malah cuba melarikan diri tetapi berjaya
    dikawal lima penguat kuasa Padal yang mengepung bilik itu.

    “Mereka akhirnya mengalah dan merayu supaya dibebaskan kerana bimbang
    perkara berkenaan akan diketahui isteri masing-masing dan periuk nasi
    mereka akan terjejas,” katanya.

    Saiful Aswad berkata, dua pelakon itu turut mendakwa baru mengenali dua
    wanita terbabit tetapi dinafikan pasangan mereka yang mendakwa sudah lama
    mengenali kedua-dua pelakon berkenaan dan sering bertemu jika ada
    kelapangan."


    Rashdan and Hairie Othman
    sumbe : http://www.perkahwinan.com/index.php?topic=3776.0

    ReplyDelete
  5. orang nak insaf jangan dikutuk.....
    berdosa... kita tak tau apa niat dia....tuduh2 berdosa... kalau kita tak nak berubah kepada baik... jangan menghalang orang berubah jadi baik...
    ada orang umno yang saya kenal rapat dengan mereka..tau tak hati busuk...tak solat... bukan sorang malah lebih....dok dlm umno sibuk nak kejar jwtn..nak makan wang banyak...

    ReplyDelete
  6. Comment moderation has been enabled. All comments must be approved by the blog author... kalau mcm ni...yg kuar hanya komen kutuk hairi je la...

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...