Friday, June 1, 2012

Prof. Dr. Nasoha Tempelak Ulamak Politik Nik Aziz

Pendedahan Prof. Dr. Nasoha mengenai ajakan Nik Aziz menyertai PAS sebagai gaya hidup dan menyertai PAS ialah Islam yang sebenar.


Menurut Prof. Dr Nasoha, politik bukan gaya hidup yang diamalkan Nabi Muhammad S.A.W. Bahkan Nabi mengajak manusia kepada (mendekati) Allah, yakni Al Quran. Namun yang menjadi amalan PAS hari ialah Nik Aziz mengajak manusia kepada (mendekati) selain Allah.

"Quran itu gaya hidup Nabi. Gaya hidup Nabi itu mengajak manusia kepada Allah. Jumpa orang yang bukan Islam, ajak ucap kalimah. Yang bukan Islam, ingat tentang kalimah dan ajak taat perintah Allah dan bukan pangkah PAS". - Prof. Dr. Nasoha

Renung²kan dan selamat beristiqamah.




Twitter : @REZQEENHILL
BBM : 23C29857
Email : reezqeenos@gmail.com  

3 comments:

  1. Percakapan yang benar.

    ReplyDelete
  2. Nasoha komen....
    sorry beb kalau org lain komen aku minat dengar
    ko selidik sikit sape nasoha ni,

    dulu ikut tabligh...
    dalam blog dia siap tulis dia ni ahli syura....tup tap tup tap buat hal .lepas tu kecewa dan tuduh gerakan tu sesat

    sblm tu dia ade buat lagu puji tun Mahathir... buat satu lagu jer sebar seluruh alam tentang kebolehannya itu.....M. Nasir tak terhitung banyaknye lagu dan menang award lagi pun tak kepoh macam tu
    .lps tu masuk dlam che det.....konon menasihati tun lah yang tak tahan intro dia ayat dia akan berbunyi begini ....tun yang dihormati......hehe nampak sangatnye nak mengampu.....org umno pun tak tulis macam tu

    aku bukan nak sebelah PAS .... tapi orang macam nasoha ni manusia yang nak perhatian
    gila jawatan gila name gila pujian.......kalau tak takkan lah sibuk nak cerita dia ank melayu pertama lulus........jadi mende tu macam besar sangat....seolah olah hebat beno nasoha ni
    selama ni dia nak guna tabligh untuk kembangkan pengaruh tetapi gagal.....so tukar strategi beb.....masanilah nak tunjuk taring.....supaya org beri perhatian.....naak bertanding jawatan dalam umno ....memang taak menang jadi dia cari cara short cut kot dapat senator jadilah....boleh tambah dalam profil peribadi ....seorang senator

    ReplyDelete
  3. Setelah menubuhkan majlis fatwa nasoha MFN, pendakwah ulung ini iaitu ibnu saabin telah mengeluarkan fatwa menyesatkan tabligh.
    Bukan itu sahaja, seorang blogger (mungkin anggota MFN ) mengeluarkan fatwa seperti berikut melalui tulisannya....Fatwa tersebut saya sepeti dibawah

    Aku rasa kenyataan yang ngko bagi kepada Prof. Nasoha tu ikut ngko punya pengalaman yang suka pada enjoy kehidupan dunia ni. Semua orang pun tahu tak ada sesiapa yang boleh buat dakwah kepada bukan Islam dan ingatkan org Islam kepada Allah melainkan atas taufiq dan hidayah dari Allah. Kita pun tidak akan mampu untuk pergi solat waktu subuh dan Isyak di masjid walaupun rumah depan masjid kalau tanpa taufiq dari Allah. Semua adalah taufiq dari Allah. Ada ke orang seperti Prof. Dr. Nasoha yang dah berpuluh tahun buat dakwah pergi rumah-rumah dan lorong ke lorong? Orang kristian pun ada buat rumah ke rumah untuk buat dakwah. Orang Islam ada ke terfikir untuk buat dakwah seperti Nabi Muhammad s.a.w iaitu pergi rumah ke rumah dan jumpa manusia bercerita tentang Allah dan mengajak manusia untuk taat Allah? Saudara ada ke buat? Sebenar ini adalah taufiq dari Allah di beri kepada sesiapa yang Allah kasih dan sayang dan kepada sesiapa sahaja yang mempunyai hati yang bersih. so... sebenarnya saudara sepatutnya bersyukur kerana ada lagi manusia seperti Prof. Dr. Nasoha yang ingin buat kerja seperti Nabi Muhammad s.a.w dan beliau ada di Malaysia. Kerana Allah suka amalan Prof. Dr. Nasoha maka Allah jadikan bumi Malaysia adalah bumi yang berkat, tiada banyak bencana seperti negara-negara lain. Siapa yang boleh jadikan bumi Malaysia berkat? Pastilah Allah kerana amalan Nabi Muhammad s.a.w masih wujud lagi di bumi bertuah bernama Malaysia....

    Menurut fatwa tersebut bala tidak diturunkan oleh Allah di Malaysia kerana adanya Nasoha dan amalannya

    Harap pemantauan dibuat, bukan tentang usaha dakwahnya , tapi kot jadi macam arwah al arqam

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...