Wednesday, July 25, 2012

Berkilo² Kebodohan Didapati Pada @tantawi100

Selepas debat antara Ustaz Fathul Bari dan Nasrudin pada minggu lepas, hasil pemerhatian saya mendapati Tantawi memang seorang pemimpin yang BODOH dari segala segi. Saya akui, untuk memberi gelaran BODOH kepada seseorang itu memang sangat sukar tetapi apabila dengan Tantawi, saya merasakan begitu mudah melabelkan beliau demikian.


Kebodohan yang didapati pada diri Tantawi ini mungkin banyak dan pastinya tidak kurang daripada 3 kebodohan yang dikesan. Jom lihat kebodohan Ketua Dewan Pemuda PAS.


1 - BODOH melampau kerana beriya² katakan Karpal Singh setuju dengan pelaksanaan hudud dan negara Islam oleh PAS.



Secara terang²an sehari selepas itu, Karpal Singh menyelar tindakan Tantawi yang mengatakan bahawa DAP 'tidak' mempunyai masalah dengan cadangan PAS tersebut. Terkedu kejap Tantawi.


2 - BODOH piang apabila dalam debat yang sama, Tantawi mendakwa pada perhimpunan Bersih 3 suku yang lepas. Kereta Polis merempuh para demontrans. Sedangkan fakta yang sebenarnya, pemandu tersebut hilang kawalan selepas demontrans bertindak merosakkan serta memecahkan cermin kereta.



Mungkin bagi penyokong PAS yang taksub, mereka akan terus mempercayai apa yang dikatakan oleh pemimpin Parti Ajaran Syaitan ni. Tapi bagi rakyat yang bijak berfikir dan menilai, mereka akan melihat kejadian yang berlaku seperti dalam video di atas ini dari pelbagai sudut dan perspektif yang berbeda.


3 - BODOH nak mampos apabila demontrasi Bersih 3 suku yang sepatutnya hanya melibatkan negara Malaysia sahaja telah dibawa keluar sehingga menular ke Kota Suci Umat Islam, di Mekah dan Madinah.



Disebabkan kebangangan yang melanda para penganut PAS yang beriya² menjadi Islam sebagai medan membantah kerajaan yang diketuai seorang Kafir Laknat, Ambiga. Maka pihak berkuasa Arab Saudi telah menggantung visa Umrah dan Haji sementara waktu.

Statement paling hebat dikeluarkan oleh Ketua Dewan Pemuda PAS,

"..Kalau Saudi kurang kuota UMNO dan BN lah bertanggungjawab.."

Apa kejadahnya UMNO dan BN yang salah??


4 - BODOH teruk apabila seorang pemimpin parti yang kononnya berlandaskan Islam, boleh mengeluarkan statement di bawah ni.

Seseorang pemimpin tidak sepatutnya mengeluarkan statement yang boleh dianggap oleh budak² sekolah sebagai satu kenyataan yang agak tak pandai. Persoalan sebegini akan keluar apabila mereka sendiri membaca kenyataan Tantawi ini.

"Macamne uncle bodoh ni boleh jadi Ketua Dewan Pemuda PAS?"

Saya dapat merasakan, jika para pembaca sekalian mahu menjadi Ketua Dewan Pemuda PAS, anda tidak perlu kelayakan dan fikiran yang intelligent. Cukuplah hanya mempunyai kepala otak yang boleh menyalahkan UMNO dan BN sahaja dalam setiap keburukan yang dicipta sendiri.

Andai inilah orangnya yang mahu diangkat menjadi pemimpin negara, saya merasakan Malaysia akan mengalami zaman kemunduran yang paling dasyat dalam dunia Islam khususnya. Saya percaya, para pembaca blog ini merupakan golongan yang pandai dan bijak menilai setiap tingkah laku pemimpin Pakatan Haram Jadah.

6 comments:

  1. mantap der, berkilo-kilo betul tu.

    ReplyDelete
  2. memang mudah pun nak jadi pemimpin dalam PAS.Pemimpin yg ada sekarang pun kita boleh nilai.Yang cerdik cerdik semua dah pakat keluar dari PAS.Tinggallah yg bingai bingai.

    ReplyDelete
  3. Ku sangkakan KP hamPAS tu ada bertan-tan taik, tak sangka pulak dia juga ada berkilo-kilo keBODOHan. Yang tukang sorak pulak mesti mempunyai berbakul-bakul keBAHALOLan.....

    ReplyDelete
  4. 5 - BODOH Dlm debat tu juga dia membuat perbandingan hasil keuntungan kerajaan PAS kedah telah memperolehi keuntungan hasil hutan berjumlah >RM50juta berbanding dengan kerajaan Bn dahulu.

    Yang bodoh nya dia tidak berfikir sekiranya hasil hutan sudah tentulah ianya terhasil daripada penerokaan..penebangan pokok balak dan sekiranya mendapat keuntungan yang banyak sudah tentu lah habis hutan ditarah dengan tidak mengambil kira kawasan tersebut kawasan tadahan air ataupun hutan simpan. Ini berbeza sewaktu pemerintahan BN, hasil hutan tidak diteroka secara berlebihan ..sebab tu lah hasilnya kurang

    ReplyDelete
    Replies
    1. bebal pencacai nak faham. dah orang bagitahu bahawa keluasan hutan yg ditebang utk balak adalah sama dgn zaman BN pegang. tapi hasil balak jauh mcm langit dan bumi. kemana hasil dahulu @ mmg pemimpin UMNO BN bebal nak perintah dan jaga duit???????

      Delete
  5. Apa nak pelek lak sbb dalam PAS pon dah di anggotai oleh penganot2 yg BEBAL dan BODDDDOO..

    Kalo depa bijak tntu depa perbetolkn sgl kenyataan yg salah dari pemimpin mrk tapi krn keTOLOLan mrk hny berTAKEBEER shj..taksub hingga mnjadi BODDDOOOOO...

    TAKSUB shingga sgp diperbodohkn pemimpin krn setiap kali ceramah penganot yg kuar wang kat tabong MELO, spttotnya pemimpin dan parti yg menyumbang utk kesejahteraan rakyat...

    TAKSUB smp sgp minum ayaq MELO di Kelantan...

    kih kih kih...

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

BAJU SEA GAMES 2017

BAJU SEA GAMES 2017
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...