Wednesday, July 25, 2012

Dajal Bernama @NajwanHalimi

Ada pendapat, kalo nak mengenal peribadi seseorang itu boleh tunggu tengok pada bulan Ramadhan. Kata pendapat tu lagi, bulan Ramadhan ni bulan yang penuh hikmah dan kehebatannya tersendiri. Saya pada mulanya memang agak was² tapi sentiasa yakin dengan pendapat tersebut dan malam tadi perkara tersebut terjadi.

Mengapa? 
Seorang budak menghina Ulama pula. Najwan Halimi, Pembantu merangkap budak asuhan Anwar Ibrahim. Lihat pada tweet nya malam tadi.


Budak kacukan  Jawa - Cina - Siam - India (sikit pun takda darah Melayu) ni dah boleh dah disebat dengan batang buluh kat bontot dia kerana menyamakan Ulama dengan lembu adalah sesuatu perkara yang tak dapat diterima dan sangat biadap.

Apa salahnya Majlis Ulama yang bernaung di bawah UMNO??
Adakah Majlis Ulama ini telah meramas teloq Najwan sehingga dia merasakan terlalu senak untuk berkata² lebih baik?

Kelab Ulama Lembu 1 Malaysia (KUL1M) - Penasihatnya Zulkilfi Noordin.

Memang kurang ajar budak ni, saya rasakan antara orang yang paling patut dipijak selepas Adam Adli ialah budak Najwan ni. Berani mempersendakan Ulama yang berjuang menegakkan syiar Islam di bumi Malaysia ini.

Kebiasaannya apabila perkara begini terjadi ialah disebabkan terlalu mengikut telunjuk Parti Ajaran Sesat (PAS). Mereka mengagungkan Ulama Politik, Nik Aziz sehingga apa yang dituturkan oleh Nik Aziz dianggap sebagai perkara yang benar tanpa perlu menyiasatnya terlebih dahulu.

Bagi golongan² muda seperti budak hingusan ini, mereka suka merujuk kepada Ustaz² popular PAS seperti Azhar Idrus, Tantawi, Bob Lokman dan Nik Aziz. Apabila perkara ini terjadi, maka rujukan mereka yang semenangnya mempunyai dendam kepada parti memerintah. Mereka akan mengeluarkan pelbagai dakyah dan fatwa dengan tujuan untuk memupuk perasaan benci terhadap kerajaan.

Mengapa ini terjadi?

Kerana golongan muda hari ini mahukan input dan sumber rujukan yang mudah. Contohnya, bertanyakan soalan mengenai agama kepada Ustaz melalui Facebook ataupun Twitter. Kemudian, Ustaz pun jawab dan si penanya tadi terus mengambil jawapan tersebut sebagai jawapan sah dan tidak diragui lagi. Seharusnya jawapan yang diterima, mestilah dirujuk kepada beberapa orang Ustaz (tidak berideologi politik) dan harus juga merujuk pada kitab² Sunnah Rasulullah S.A.W.

Inilah perkara yang menjahanamkan Islam sebenarnya apabila persepsi dilemparkan oleh orang yang berpengaruh menggunakan landasan agama demi kepentingan karier politik.


Ini adalah barisan Ulama Muda yang sanggup menghabiskan masa muda mereka untuk melihat Islam terus berkembang dan dipertahankan di tanah air tercinta ini.

Ada orang kata juga, nak tau siapa yang akan menghalang Islam dari terus tersebar luas. Orang itu adalah kaum Yahudi yang juga boleh dianggap sebagai Dajal. So adakah benar jika Najwan boleh diklasifikasikan sebagai Dajal?

4 comments:

  1. KALAU DH BANGSA SIAL MEMANG SIALLAH

    ReplyDelete
  2. Bole liwat dia dgn btg mop

    ReplyDelete
  3. bulan posa ni aku hrp tahan sabar dgn makhluk biadap mcm ni. jgn sampai aku rebus.....

    ReplyDelete
  4. konfirm budak celako tu DAJJAL da making....

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...