Tuesday, September 4, 2012

Tahniah Blogger GR, Bongkar Siapa Musibat Tonggeng


Tahniah kepada blogger Gossip Rakyat (GR) yang telah berusaha mendedahkan identiti musibat yang beriya² menonggeng pada gambar Perdana Menteri Malaysia, Dato Seri Najib Tun Razak pada malam ambang Merdeka yang lepas.

Polis DiRaja Malaysia (PDRM) Bukit Aman menahan seorang pelajar kolej swasta di Taman Maluri, Cheras pada jam 12 tengah hari tadi bagi membantu siasatan berhubung perbuatan menghina gambar pemimpin negara pada malam sambutan Kemerdekaan di Dataran Merdeka, 30 Ogos lalu.

Nama : MUHAMMAD 'AMMAR B. A RAHMAN
No. KPT : 930301-01-6323

Pelajar terbabit yang berusia 19 tahun ditahan di kolejnya sejurus tiba dari kampungnya di Batu Pahat, Johor dengan diiringi ibu bapanya. Tangkapan dilakukan sepasukan pegawai dan anggota diketuai Ketua Penolong Pengarah Cawangan Perjudian, Kongsi Gelap dan Maksiat (D7) Bukit Aman, Datuk Abd Jalil Md Hassan. Suspek dibawa ke Ibu Pejabat Polis (IPD) Dang Wangi untuk siasatan lanjut.


Turut dibawa bersama suspek, dua rakan sekuliahnya yang merakamkan perbuatan melampau suspek pada malam kejadian. Abd Jalil berkata, polis turut memeriksa unit kondominium yang disewa suspek di Cheras bagi mencari bahan bukti berkaitan.

Suspek adalah pelajar jurusan multimedia kreatif sebuah kolej di Taman Maluri. Kesalahan menunjukkan punggung pada gambar pemimpin negara yang dianggap sebagai satu penghinaan dan disiasat mengikut Seksyen 114 Akta Hasutan.

Pelajar terbabit dipercayai melarikan diri ke kampungnya di Batu Pahat selepas menyedari diburu polis.

Bagaimanapun, atas desakan ibu bapanya, suspek menyerah diri pada kira-kira jam 11 pagi sebelum ditahan sejam kemudian.

* Tolong tamparkan muka budak ni bagi pihak saya.

8 comments:

  1. tahu pulak kecut lari menyorok bawah ketiak mak bapak... ingatkan hebat sgt. tahniah kpd mak bapak dia walaupun malu dgn kebebalan anak mrk tp sekurangnya mak bapak dia tegas suruh dia menyerah. kalau mak bapak aku sblm menyerah mrk GULAIKAN aku dulu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila dah tersalah langkah barulah nak teringatkan mak bapak tapi masa tengah menonggeng tu, haram nak ingat.

      Delete
  2. Buka seluar dikhalayak ramai tak malu..sudah kena cekup pandai tutup muka pula! haram jadah betul..memalukan ibu bapa dan kaum keluarga dikampung saja. Nama satu dunia sudah tahu...pandai pula lari bila diburu polis.Tahniah pada Blogger yang dedahkan identiti budak kurang ajar ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sepatotnya dia berjalan mengundur ke belakang sambil buka seluar macam dia buat malam Merdeka yang lepas.

      Delete
  3. memang pukimak budak ni..belajar tak abis lagi, masih makan hasil mak bapak ko, tapi da belajar jadi penderhaka. Inilah dia contoh2 yang pelatih yang direkrut oleh musibat hisyamudin rais termasuk sijanggut putih org tua nyanyuk tu..haramjadah punya warga negara yg sebegini. Ptuuiii..!! Tak kenang budi punya manusia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang tak kenang budi langsung. Elok dicampak ke tengah laut je.

      Delete
  4. tonggeng kat gambar wat pa?

    cer tonggeng depan Anu-ar kalu berani?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo dia berani tonggeng depan Anwar, memang lobos lah pungkok dia tu hahaa~

      Delete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

BAJU SEA GAMES 2017

BAJU SEA GAMES 2017
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...