Full Width CSS

GEMPAR : Berani Betul Dorang Nak Tutup Jalan Bandar Kinrara #1Malaysia #RapidKL @shahrilmokhtar

Satu seksyen lebuh raya Bukit Jalil di sepanjang Lebuhraya Bukit Jalil akan ditutup antara 11pm hingga jam 5 pagi setiap hari sehingga 6 Mac untuk memudahkan pelancaran galang kotak bersegmen (SBGs) bagi pembinaan sistem transit aliran ringan (LRT) Projek Tambahan Line (Lep).

Seksyen terjejas terletak di seberang Jalan BK1/13 di Bandar Kinrara.

Semasa penutupan sementara, Bukit Jalil terikat pemandu boleh mengambil laluan alternatif melalui Jalan BK1/14, Jalan Kinrara 2, dan Jalan BK1/20 untuk mengelakkan zon pembinaan dan memasukkan semula Lebuhraya Bukit Jalil.

Pengguna trafik Puchong masih boleh menggunakan lebuh raya untuk sampai ke destinasi mereka. Walau bagaimanapun, salah satu lorong ditutup untuk menampung SBG melancarkan kerja-kerja.

"Kami telah meletakkan petunjuk termasuk tanda-tanda jalan, lampu kelip, dan penghadang plastik di sepanjang lebuh raya, dan ditugaskan pemegang bendera di lokasi yang strategik untuk memudahkan keselamatan lalu lintas. Pemandu yang mengguna laluan tersebut dinasihatkan untuk kekal berhati-hati dan mematuhi had laju, "kata Lim Jin Aun, Ketua Komunikasi Kumpulan dan Jabatan Pemasaran Strategik Syarikat Prasarana Negara Berhad - pemilik Lep itu.

Rujuk gambar raja di bawah.


LEP merupakan satu inisiatif Kerajaan untuk melanjutkan sistem LRT sedia ada - Kelana Jaya dan Ampang Lines - kawasan perumahan dan komersial yang lebih besar di Lembah Klang. The Line Ampang sedang diperluaskan oleh 17.7km meliputi kawasan termasuk Bandar Kinrara, Puchong dan Putra Heights, manakala Kelana Jaya Line dilanjutkan oleh 17km termasuk kawasan seperti Lembah Subang, Subang Jaya dan USJ. Kedua-dua garisan akan bertemu di stesen bersepadu di Putra Heights.

Untuk maklumat lanjut, sila hubungi Fadzil Ghazali Prasarana Unit Hal Ehwal Media di 011-11115922 atau Azhar Ghazali di 019-3837865.

Post a Comment

1 Comments

  1. salam..mohon pautkan blog http://adakuasa.blogspot.com ke blog tuan terima kasih

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..