Thursday, February 21, 2013

Nik Aziz Kata Orang PAS Ambil #BR1M Sebagai Ayam & Lembu? #1Malaysia #TolakPR


Ketika jutaan rakyat Malaysia bersyukur dengan pelbagai bantuan yang diberikan Kerajaan Pusat, Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sebaliknya menyamakan usaha murni itu sebagai ‘memberikan hampas kelapa dan padi serta jerami kepada ayam dan lembu’.

Menurut Menteri Besar Kelantan itu, pemberian wang ringgit sangat mendapat sambutan kerana sama dengan ayam dan lembu yang akan datang sekiranya manusia memberikan haiwan tersebut makanan yang digemari.Sehubungan itu, beliau menambah, pemberian wang ringgit adalah salah di sisi Islam kerana ajaran Islam yang sebenar adalah memberikan ilmu kepada manusia.

“Orang yang menawarkan (wang) kepada orang, (sama seperti) kalau kita panggil ayam nak suruh ayam datang dekat, kita tabur hampas kelapa, tabur padi. Kalau nak panggil lembu kita bubuh (bagi) jerami.

5 comments:

  1. Maknanya semua penerima BR1M merupakan ayam & lembu?

    CONFIRM aku pangkah BN

    ReplyDelete
  2. Kenapa la orang2 PAS ni tak nampak apa Nik Ajiz cakap. Buang la ketaksuban tu. Dia ni ahli politik je bukan ulamak. Kalau dah hina orang sampai samakan dengan binatang, pasal ambik duit kerajaan je, bukan ulamak tapi setan.

    ReplyDelete
  3. Itu hanyalah perumpamaan sj. Kecualilah klu dah rasa macam lembu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama la tu, perumpamaan orang PAS dgn DAP ialah babi dicucuk idung tuannya untuk disembelih DAP. Tak sama ke tu. Ohh perumpamaan aje tak tahu la kalau sama dgn babi.

      Delete
  4. orang yang kata bangsa lain umpama haiwan ni cuma puak YAHUDI.

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

BAJU SEA GAMES 2017

BAJU SEA GAMES 2017
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...