Wednesday, February 20, 2013

Orang PAS Pun Amek Duit #BR1M 'Haram' @NajibRazak #1Malaysia #TolakPR

Penyokong PAS mengambil BR1M di Parlimen Bandar Tun Razak

Inilah inisiatif dan usaha yang telah kerajaan lakukan demi membantu rakyat untuk mengurankan bebanan hidup TANPA mengira fahaman politik, agama yang dianuti meski pun warna kulit.Tetapi PR menuduh bahawa BR1M yang diberikan kepada rakyat adalah rasuah bagi menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-13 tidak lama lagi. Pihak pemimpin PR kini terpaksa akur bahawa penyokong mereka juga dagakan bantuan kerajaan BN kerana PR tidak membantu mereka, sekadar janji manis-yang kaya raya pemimpin mereka sahaja! Akhirnya mereka juga beratur untuk mendapatkan BR1M.

Tuduhan itu adalah demi kepentingan politik sempit pembangkang yang tidak pernah menyokong usaha baik yang dilakukan kerajaan untuk membantu rakyat negara ini tanpa mengira kaum dan agama.

Semua bantuan yang kerajaan bagi seperti Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M), baucar buku RM200 dan RM100 pun mereka kata rasuah untuk hadapi pilihan raya sedangkan apa yang diberikan adalah bagi meringankan beban rakyat.

Tiindakan pembangkang itu menunjukkan mereka sudah ketandusan idea dan cuba memburuk-burukkan BR1M.

5 comments:

  1. muka tak tau malu tuu....

    molot maki hamun kjaan tapi tgn menadahh...

    pakai cimin mata itam tapi amik duit kjaan BN...

    lepas tu tuan guru khawarij ajar ludah tgn yg memberi hanya bershukur pada tuhan..

    bahaloll....

    ReplyDelete
  2. Sebab nak kurangkan beban lah BR1M tu diberi, kalau kerajaan tak beri kata tak bantu rakyat, kalau kerajaan bagi kata sogokan, macam ni punya mentaliti nak menerajui negara? Aku tak respect langsung lah dengan puak2 ni asyik nak main politik siang malam bukannya nak memperbaiki makin nak dijahanamkannya lagi negara sendiri, rakyat jadi mangsalah woi!. Aku pasti akan undi BN kali ni, tamatlah riwayat PR selama2nya.

    ReplyDelete
  3. bukan molot yg bercakap tapi bontot...

    ReplyDelete
  4. macam lah duit tu dtg dari duit korang.. menggelabah

    ReplyDelete
  5. BN tidak kira fahaman politik. Tapi kenapa anak anak remaja PAS ego terlalu tinggi. Kutuk² najib pasal brim1. Cakap punya pandai. Bila brim keluar dorang orang first pergi daftar or cocok duit yerk. Alasan dorang. Dah najib bagi kita ambilah. Ego lagi tu!!!!!!

    Kalau lah datuk seri najib. Nak bezakan colour baju. Contoh: Aku BN , Kau PAS , DAP , PKR.. Urm macam mane ekx.? Tak sampai hati kan. Kita Duduk satu negeri malaysia. ??

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

BAJU SEA GAMES 2017

BAJU SEA GAMES 2017
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...