Saturday, March 23, 2013

Mungkin Pendedahan Rafizi Kali Ini Akan Mengundang Kantoi Juga?

Kelmarin Rafizi Ramli Lembu membuat pendedahan kononnya daftar undi membabitkan tuan empunya blog Papagomo.

Dengan nombor tersebut, pasukan KEADILAN telah menyemak pula rekod Papagomo dengan sistem semakan daftar undi SPR. Hasil semakan sangatlah mengejutkan kerana Papagomo yang telah pun tidak lagi berkhidmat dengan Polis Diraja Malaysia kerana kesalahan rasuah masih lagi tersenarai sebagai pengundi pos di Ibupejabat Polis Daerah (IPD) Ampang.

Bukti paparan skrin bahawa Papagomo masih disenaraikan sebagai pengundi pos di IPD Ampang disertakan dalam Lampiran B.

Kami kemudiannya menyemak pula status pendaftaran undi Papagomo sebagai pengundi biasa di sistem yang sama. Seperti yang dijangka, Papagomo juga turut tersenarai sebagai pengundi biasa dengan menggunakan kad pengenalan 830121-03-5019.

Dengan menggunakan kad pengenalan itu, Papagomo disenaraikan sebagai pengundi di Parlimen Wangsa Maju seperti paparan skrin dalam Lampiran B.


Baca seterusnya di sini : http://rafiziramli.com/2013/03/papagomo-wan-muhammad-azri-wan-deris-adalah-pengundi-hantu/

Dengan menggunakan kaedah nama pengundi yang sama, Rafizi dah tuduh Wan Azri sebagai pengundi hantu walaupun tarikh lahir berbeza.

Jika dengan menggunakan kaedah nama pengundi yang sama sebagai cara nak kesan pengundi hantu, adakah dengan cara ini, Rafizi juga pengundi hantu? Mana satu Rafizi yang bukan hantu?






MyMassa harap Rafizi Ramli boleh buat kenyataan akhbar untuk menafikan bahawa dia bukan pengundi hantu. Tak perlu tunggu SPR untuk buat kenyataan.

Itulah caranya pembangkang bermain dengan perang persepsi untuk menipu dan mempengaruhi penyokong mereka. Dengan satu dua yang dinamakan 'bukti', pembangkang akan terus menyerang Kerajaan tanpa selidik terlebih dahulu. Timbalan Pengerusi SPR juga pernah dituduh dengan cara yang sama.

Rakyat perlu melihat kembali kepada kes klasik ini ... kes yang ditakrifkan sebagai CUKUP MEMALUKAN Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution.


PASIR MAS, 6 Mei 2012 - Ahli UMNO Cawangan Kubang Bunggor, Wan Ahmad bin Wan Omar mengecam tindakan Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail menggunakan identiti beliau sehingga dikaitkan sebagai Timbalan Pengerusi SPR, Datuk Wan Ahmad bin Wan Omar.

Peniaga kedai makan berusia 63 tahun itu kesal dengan tindakan tanpa usul periksa parti itu yang menggunakan maklumat peribadi dari kad pengenalannya untuk mendesak Timbalan Pengerusi SPR itu meletakkan jawatan. Wan Ahmad berkata nombor kad pengenalannya 490101-03-5179 telah digunakan oleh Saifuddin untuk dimuatkan kedalam kenyataan media PKR yang dikeluarkan pada 27 April lalu. - KLPOS, 6 MEI 2012.

Baca seterusnya di sini.

MyMassa harap agar pembaca lebih berhati-hati bila mendapat maklumat daripada blog Rafizi kerana bukan kali pertama dia menipu. MyMassa pernah dedahkan penipuannya di sini :

http://mymassa.blogspot.com/2013/03/rafizi-tuduh-umno-bagi-ic-azzimuddie.html

http://mymassa.blogspot.com/2013/03/panas-rafiziramli-terlepas-cakap-rahsia.html

http://mymassa.blogspot.com/2013/03/panas-gambar-dalang-kekacauan-tahun.html

*Rafizi ni pun macam bos dia jugak, asyik kantoi je. Ini ke taraf pengarah strategi PKR boleh kantoi dengan blogger?

Sumber : MyMassa

2 comments:

  1. pasal ni ka rafizi tu letak jawatan.....

    ReplyDelete
  2. patut le PKR banyak dapat kerusi rafizi jer mengundi 5 kali... sial laaaaaa

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

BAJU SEA GAMES 2017

BAJU SEA GAMES 2017
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...