Monday, April 29, 2013

#IniSemuaPoyo : Bila @NormanKRU Tegur Pas, @faizal_tahir Pula Melatah, Apa Kehenya Yob #1Malaysia #TolakPR #BetterNation #PRU13




Memang lah rezeki tu di tangan Tuhan, tapi kalau tak usaha untuk dapatkan rezeki tu.., sembang macam mana pun tak guna beb.. Itulah yang dimaksudkan oleh Norman KRU dalam Tweet dia.. Takkan benda kecik macam ni pun Faizal Tahir tak boleh nak faham?

Puak-puak Pas kata sebelum ni nak "Islam" kan dunia hiburan melalui ideologi politik dorang.., tapi masalahnya.., dalam jubah Pas sendiri tu pun hancing baunya beb..Cuba korang tengok betapa hipokritnya pemimpin atasan Pas.., mengata orang bagai nak rak.., tapi akhirnya sendiri KANTOI ada video seks terlampau dengan wanita bukan muhrim.

Pas kononnya nak bawak artis berhijrah dengan join pentas ceramah dorang, akhirnya artis tak laku macam Abby serta Aishah dijadikan penceramah maki hamun pemimpin Islam lain diatas medium Pas.

So macam mana Pas nak makmurkan industri perfileman dan dunia muzik Malaysia kalau dalam parti dorang sendiri caca marba serta penuh dengan kepura-puraan?

Gua tak nafi rezeki di tangan Tuhan beb, tapi kalau sesutau urusan tu diserahkan kepada yang bukan ahlinya, maka tunggulah kehancuran yang bakal datang.

Itu bukan gua cakap yee, itu hadis sahih tauu. Tak percaya cuba tanya si Faizal Tahir. Dia kan pandai agama. Hihihihi.

Sumber : Perigi Kosong

P/s : Dah lama mendelete lagu² Faizal Tahir dalam list Music saya..

23 comments:

  1. lagak jer pandai tapi bebal. tak dpt lihat kebenaran jauh sekali nak dpt membezakan antara benar dgn yg bathil. beginilah rupanya kalau artis nak tunjuk pandai tentang agama ....... lihatlah ngan mereka mereka yg dah naik atas pentas PAS.

    ReplyDelete
  2. nie nk ckp sikit,yg hang ni dok kata org pas buat salah apela,diorg ni semua manusia,tidak terlepas drpd buat masalah.bknnye perfect sgt..x pyh la nk kutuk hbs2 sgt..ini sbb yg hang ni x suka faizal tahir tu yg kluar statement mcm ni,bkn sbb politik ke ape kn.Kita x tau ape yg akan jd bila bertukar pucuk kepimpinan,jgn terus menghukum dulu..jgn mempertikaikan rezeki Allah okey beb..

    ReplyDelete
  3. dah mmg sahih ke video tu dia yg terlibat?? kalau kita tak selidik sendiri jgn pakai tuduh dan sebarkan je. sekarang teknologi canggih mcm-mcm boleh buat. jangan kata faizal tahir je, awk pon kena la bukak minda tu jgk.

    ReplyDelete
  4. kau ni macai la bodoh fikir guna lutut ke

    ReplyDelete
  5. Saudara.
    Saya hanya doakan saudara diberi hidayah,diterangkan hati,dan di jauhkan dari segala sifat mazmumah.kembalilah kpd al-Quran.

    ReplyDelete
  6. hok aloh.."sesutau urusan tu diserahkan kepada yang bukan ahlinya" ya..sape yg ahli sgt tu ek?

    ReplyDelete
  7. *geleng kepala* buruknya agama di tangan si jahil. moga enta dapat hidayahNya.

    ReplyDelete
  8. I was wondering what did you really learn in school about Islam. Don;t just pull out a statement that gonna make u regret later when the time all of us been rise in akhirat. wake up before it's to late.

    ReplyDelete
  9. "Memang lah rezeki tu di tangan Tuhan, tapi kalau tak usaha untuk dapatkan rezeki tu.., sembang macam mana pun tak guna beb.. Itulah yang dimaksudkan oleh Norman KRU dalam Tweet dia.. " Bukan kerja artis je baru boleh dapat rezeki . Kerja lain pun boleh jugak . Think wisely okay :)

    "Gua tak nafi rezeki di tangan Tuhan beb, tapi kalau sesutau urusan tu diserahkan kepada yang bukan ahlinya, maka tunggulah kehancuran yang bakal datang." Kiranya BN lah ahli yang paling tepat untuk memerintah negara ? Oh okay okay :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan, maknanya, BN memanglah pilihan paling sesuai kalau untuk hiburan beromen-romen atas katil, yang bukan suami isteri peluk-epeluk,cium cium laga pipi, pakai baju smua nak tersembul. Itu semua kan halal di mata BN.

      Kalau PAS memerintah kan semua kena kelubung. Tak syiok.

      Tapi industri seni malaysia memang dah lama hancus pun! Piirah!

      Delete
  10. Awk yg ckp ni pon agama apa?kalau kafir jgn nak lantang sgt berbicara...kalau awk islam, hari ni awk memalukan dan memfitnah serta memburukkan...tggu hari pembalasan kelak...Allah maha adil :)

    ReplyDelete
  11. Are you islam or what? Hiburan adalah perkara yg sia-sia. byk org bdosa puncanya dri hiburan yg sia-sia. Kita juga perlukan hiburan dn islam juga tk menghalang kita utk berhibur tpi kenalh hiburan yg berkonsepkan islam.. So awk ni pilih islam ke hiburan. Kalau awk rsa hiburan lagi penting dri islam silakan. Jatuh kafir apabila berkata rezeki di tgn BN kerana rezeki di tgn Allah. Anda tk percaya? pergilah tnya ustaz.Jangan terlalu byk melihat tv3 kerana tv3 adalh tv BN . BN yg menguasa media itu. Dia bleh tipu kita. Bila dh terlambat jgn nk menyesal. Pilih pemimpin yg memilih jalan islam. YG melaksana hukum Allah. menolak hukum hudud adalah menolak hukum Allah. Terima kasih

    ReplyDelete
  12. Pilihlah pemimpin yang yang jaga solat , bukan kerana pangkat ,harta n darjat . pimpin lah negara cara islam yakni cara nabi muhammad s.a.w bukannya cara british cara yahudi . Yakinlah dengan cara nabi pasti ada kjayaan selain daripada cara nabi xde kejayaan

    ReplyDelete
  13. Saya tak nampak pun yg mana katanya usaha yg dikatakan admin dalam tweet Norman KRU. sepanjang saya hidup saya, saya memang tak suka orang yg jenis menghentam orang tak tentu pasal macam admin. utk pengetahuan admin. kalau pas memerintah sekali pun Norman KRU dn juga produksi2 lain pun boleh berusaha apa. saya tahu, kalau pas memerintah, pasti iklan perempuan wajib bertudung, pawagam banyak ditutup.sebab tu Norman takut industri filem hancur. apa yg dikatakan Faizal Tahir tu betul, dan apa yg dikatakan admin pun ada betulnya tentang usaha.

    kita manusia cuma berusaha, yang tentukan rezeki tu Allah.. kalau admin jd salesman, promosi la murah mana pun, kalau Allah kata, takda rezeki takda rezeki la jawabnya. Kalau pas memerintah pun, pelakon kena bertudung.. dalam Islam ni, admin, kalau kita menyiarkan gambar mahupun video perempuan Islam tak bertudung, kita yang berdosa. saya tahu ramai yg takut pas memerintah dan akan menjalankan hukum hudud. jadi admin fikir lah ye..

    ReplyDelete
  14. publish komen aku: bodoh apa nya hng nie , kalau Allah tak redha mcmna ? cari p la sampai hujung dunia pun . Aduh ! p Blajaq agama , klau mak hng taw mesti sedih nie . aku budak budak belasan tahun , aku tak respect hng sebab hng jahil bab agama . tak kira hng tua ka muda skali pon.

    ReplyDelete
  15. cube bawak sembahyang istiharah mntak petunjuk tuhan..jgn maen kopi paste jer bro..kalau dpt petunjuk bnde 2 betol then alhamdulillah lah kau tolong sebarkan xnak org laen tertipu..

    ReplyDelete
  16. apa lah bodoh sangat kau ni. oh lupa. supporter umno kan. memang lah bodoh.

    ReplyDelete
  17. emm..saya suke FT,tp dlm kes ni saya pn plik nape beliau komen sedemikian...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kenapa mesti pelik?it's clearly such a stupid comment coming from norman.stupid but still in denial.

      Delete
    2. Just because you dont like FT doesnt mean you have to be stupid and blindly support other stupid people.it's weird because u still dont realize what is really happening right now.corruption is everywhere.injustice.bribery.etc.wake up and stop being STUPID!

      Delete
  18. Admin dh merepek tahap cipan dh nie ,
    Dh terang2 Norman ckap kalo PAS perintah dunia hiburan tak maju ,
    Bro cube pk skit , ko nk Islam ke hiburan ?
    Dlm Islam tkde hiburan mcm skng nie,
    Contoh terbaik la BN yg bgus sgt tue kan ,
    Kat KL bersepah club malam ,
    Nie ke yg dikatakan negara MAJU ?
    Korg tkot kalo PAS perintah club malam sume kne ttop ,
    Fikir baik2 ek admin ,
    Slamat beramal . .

    ReplyDelete
  19. Moga anda di berikan petunjuk , Amin

    ReplyDelete
  20. ha ini lah yg. orang orang BN suka habis kan.duit rakyat dengan panggil PSY Gangnam Style itu yg. ha tahniah lah untuk orng orng BN thniah. itu kan rezeki dari.org umno. yeahhh

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...