Sunday, April 7, 2013

'YB' Yusmadi Yusoff Dah Meroyan Banner Dah Tempah Banyak Tapi Tak Dijadikan Calon #1Malaysia #TolakPR #Penang #PRU13


Banner ini berada sepanjang jalan menuju ke Balik Pulau, Bukti dah ada mengatakan Yusmadi nie pernah melobi nak bertanding di Balik Pulau akan tetapi banyak sangat kemungkaran yang dilakukan oleh Yusmadi.

Beliau terkenal dengan perangai pakai wang rakyat kemudian anggap duit serupa mak bapak sendiri yang punya.Jenis yang tak reti bayaq hutang ini diangkat jadi ahli parlimen Balik Pulau.
Yusmadi Yusoff mengesahkan yang beliau tidak akan mempertahankan kerusi tersebut pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13.


Menerusi laman Twitternya hari ini, beliau yang baru sepenggal menjadi ahli Parlimen menyatakan bahawa Parti Keadilan Rakyat (PKR) akan meletakkan calon lain bagi mempertahankan kerusi tersebut selain dirinya yang tidak akan bertanding.

Ketua Umum, Datuk Seri Anwar Ibrahim ujar beliau, akan mengumumkan siapakah calon tersebut pada ceramahnya di Pulau Pinang malam ini.

Dari maklumat yang MKP perolehi mengatakan Speaker Dewan Undangan Negeri (Dun), Datuk Abdul Halim Hussain bakal dinobatkan sebagai calon Ahli Parlimen Balik Pulau serta bakal bertanding di Teluk Bahang (DUN) oleh Anwar pada malam ini.


Sejak membuka pusat khidmat dan perniagaan beliau,dikhabarkan beliau tidak membayar sewa kepada kerajaan negeri. Hutang tertunggak mencecah ribuan ringgit.Beliau menggunakan kedudukannya sebagai Ahli parlimen pakatan untuk salah guna kuasa apabila bertindak tidak membayar sewa yang menjadi hasil kepada kerajaan negeri.

Kakitangan kerajaan negeri diherdik oleh Yusmadi apabila cuba mendapatkan tunggakan bayaran.Malah dengan kurang ajarnya Yusmadi memperlekehkan kakitangan kerajaan yang menjalankan yang menjalankan tugas .Beginikah akhlak seorang pemimpin?Beliau sendiri menunjukkan sikap yang tidak memberi tauladan yang baik kepada rakyat.

Sudahlah tidak membayar sewa,Yusmadi membuat untung dengan hasil urusan pejabat guamannya,malah dikhabar gerai berger dihadapan pejabatnya juga diambil sewa.Begitulah hapraknya “Maufakat” Yusmadi di Balik Pulau.

Yusmadi menjadi buah mulut rakyat Balik Pulau kerana tidak menjalankan tugas beliau sebagai wakil rakyat.Hinggakan batang hidung pun tak nampak.

Sumber : MKP

5 comments:

  1. Hang kata dia lagutu, tapi ada pulak penyokong dia ramai pulak tu macam mana? tengok hang tulih perangai dia terok sangat tapai ramai pulak rakyat yang sokong dia, macam mana nak pecaya ni, tapi aku agak2 la depa ni pandai belakon sungguh lepas tu disebalik tu depa balun2 puas2 hasil masyyyyukkk poket sendiri lepas tak jadi calon lagi tak pa duit dan menimbun.....lagi senang tak payah penin dok layan rakyat....

    ReplyDelete
  2. Yusmadi kencing dan dikencingkan...ha ha ha

    ReplyDelete
  3. itu pasal la kena reject. anwar takut org balik pulau balas dendam.

    ReplyDelete
  4. seorang lagi dari team azizah dicantas team azmin..huhu

    ReplyDelete
  5. Takde apa nak dihairankan. Yusmadi kerap kritik diktator Lim Guan Eng.

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

BAJU SEA GAMES 2017

BAJU SEA GAMES 2017
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...